Icon Helios: kalifornské kupé v retro karoserii využije základy elektrické Tesly Model X

Elektromotor, pohon všech kol a design slavných aut i letadel z počátků minulého století - to je nejnovější vize Jonathana Warda a jeho společnosti Icon.

Značka Icon vám možná mnoho neříká, ve Spojených státech a konkrétněji v Kalifornii jde však o poměrně známou společnost zabývající se přestavbou starších aut. Jejich specialitou jsou offroady Toyota Land Cruiser série J40 a Ford Bronco první generace z přelomu šedesátých a sedmdesátých let, které u Iconu dostanou navýsost moderní techniku a specifický šedý lak.

Kromě výše zmíněného byste v jejich nabídce našli rovněž modifikovaný pickup Chevrolet Thriftmaster prodávaný pod označením Icon TR Series a ještě donedávna byl v jejich obchodu k mání i elektrický motocykl E-Flyer navazující svým designem na závodní stroje z počátku 20. století. Proč již není? Icon hlásí vyprodáno a dost možná i kvůli tomuto úspěchu firma rozjela další projekt sázející na elektropohon a retro-vzhled.

Kdo bude chtít, může si počkat na nástupce E-Flyeru, Icon nicméně chystá také dvoustopý nový model. Jméno dostal podle řeckého boha slunce, a pokud můžeme soudit podle prvních oficiálních obrázku, jeho autoři se (stejně jako spousta dalších návrhářů před nimi) nechali inspirovat letadly Howarda Hughese i slavným Bugatti 57 SC Atlantic.

Originál byl poháněný řadovým osmiválcem s kompresorem, Jonathan Ward, zakladatel a majitel firmy Icon se však rozhodl vsadit na techniku a mechanické komponenty další kalifornské automobilky Tesla a tudíž bude auto elektrické. Pokud půjde však podle plánů, Helios bude postaven na platformě Modelu X s pohonem všech kol, Tesla však v tomto směru zatím pouze slibuje.

První skice a informace naznačují, že by kapkovitá, až pětimístná karoserie měla být hliníková, s transparentním lakem a pokud se bude auto skutečně věrně držet nakreslené předlohy, pak vystaví a obdiv také své nýty či kožené řemeny fixující přední kapotu. Rovněž interiér kupé se bude nést ve znamení starých časů, takže na přístrojovém panelu najde uplatnění hlavně lehké aluminium, kůže a pochopitelně výlučně analogové budíky.

Poněkud smutné je, že Icon Helios nemá velkou prioritu, což znamená, že jeho tvůrci nebudou se svým dílem příliš pospíchat, a proto nejspíše potrvá roky, než auto či první prototyp vyjede na silnice. Jonathan Ward pochopitelně věří, že se jeho sen změní na skutečnost, stejně tak ale dost možná doufá, že zveřejnění prvních záběrů by mohlo zafungovat jako návnada na movitou klientelu a celý projekt se tím jen urychlí.

zdroj: Leftlanenews

31.7.2014 3:59| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist