autoweb.cz > Hyundai > Hyundai Ioniq 5 > Hyundai vyráží na Pikes Peak s elektromobily. Jsou to extrémní monstra o 687 koních!
Hyundai vyráží na Pikes Peak s elektromobily. Jsou to extrémní monstra o 687 koních!
Legendární závod do oblak na slavné hoře Pikes Peak v americkém Coloradu každoročně přitahuje pozornost amatérských i profesionálních závodníků, a dokonce i velkých automobilek. Ty se tam snaží dosáhnout nových rekordních časů, s nimiž se následně mohou pochlubit při marketingových prezentacích nejnovějších sportovních modelů. A právě teď se tam vrátila i korejská značka Hyundai, která tam poprvé odhalila speciální derivát svého sportovního elektromobilu pro závody do vrchu.
Korejský Hyundai na letošní závod do vrchu na Pikes Peak vyrazil s celkem čtyřmi sportovními elektromobily Ioniq 5 N, z nichž dva jsou velmi blízko produkčním kusům a dva jsou speciály vyvinuté přímo pro dosažení nového rekordu. Ten si automobilka chce uzmout v kategorii SUV/crossover a nenechala nic náhodě.
Speciální Ioniq 5 N pro závod do vrchu
Oficiálně představuje speciální Hyundai Ioniq 5 N Time Attack Spec, který je ve srovnání se standardním Ioniqem 5 výrazně jiný. Inženýři automobilky jej vybavili agresivně vypadajícím aerodynamickým bodykitem s obrovským zadním křídlem, velkým předním splitterem, rozšířenými blatníky i dalšími specifickými doplňky.
Hyundai svůj sportovní elektromobil vybavil také výkonnějšími brzdami se šesti pístky vpředu a čtyřmi pístky vzadu, plně nastavitelným závodním podvozkem a 18“ kovanými koly se lepivými slicky Yokohama Advan 005.
Automobilka uvádí, že speciální závodní Ioniq 5 N technicky vychází z produkčního elektromobilu, včetně pohonného ústrojí, ale softwarově mu byl navýšen maximální výkon o 37 koní na výsledných 687 koní. Automobilka také použila výkonnější reproduktory pro systém syntentického zvuku motoru N Active Sound+, aby vylepšila zpětnou vazbu pro řidiče i vyšší bezpečnost okolo trati. S touto novinkou může Ioniq 5 N Time Attack Spec odstartovat do závodu bez sirén, jaké tam elektromobily běžně musejí mít.
V kabině závodního Ioniqu 5 N se pak objevil masivní bezpečnostní rám, závodní sedadlo Recaro, šestibodové pásy nebo protipožární systém pro elektromobily.
Hyundai
Sériový Hyundai Ioniq 5 N
O nastavení nového rekordního času pro produkční SUV a crossovery se však Hyundai pokusí s produkční variantou elektromobilu Ioniq 5 N. Standardně disponuje dvěma elektromotory s kombinovaným výkonem 650 koní a je vůbec prvním elektromobilem vyvinutým specializovanou sportovní divizí N.
Automobilka jej dokonce vybavila virtuální osmistupňovou dvouspojkovou převodovkou e-shift, kterou simuluje řazení rychlostních stupňů a snaží se sportovní elektromobilitu co nejvíce přiblížit normálním sportovním vozům se spalovacími motory. V Česku se produkční Hyundai Ioniq 5 N prodává se základní cenou od 1 779 990 Kč.