Hyundai ukázal první obrázek sedanu i40

Kombi i40 vyrazí na lov zákazníků ještě letos, ale sedan si koupíte až příští rok. Přesto se čtyřdveřový model předvede už tuto sobotu v Barceloně.

Pověst korejských značek HyundaiKia stoupala v posledních letech strmě vzhůru. Bylo to samozřejmě díky kvalitě produktů, paradoxně však ne všech. Skok byl tak výrazný, že automobilky nestíhaly nahrazovat staré modely novými. V jejich nabídce vedle sebe dlouho stály stroje tak rozdílných kvalit jako i30Sonata. Nyní střídání stráží končí, ještě o prázdninách dorazí do Evropi kombi i40 a završí tak dlouhou generační obměnu. S půlročním zpožděním jej bude následovat sedan, který se však ukáže už za několik dnů v Barceloně.

Představit jako první kombi není zcela obvyklý krok. Ale v segmentu D, kde jsou zákazníci obzvlášť citliví na vnitřní prostor, nepůsobí jako špatný nápad. Kombi i40 navíc samo vypadá dobře (najdete jej už i na stránkách českého importéra). Dobrý design bude i40 potřebovat, cenové podbízení je pryč a Hyundai už několik měsíců hraje na jiné struny. Praktičnost za rozumnou cenu je jednou z nich, a možná proto dorazilo první kombi.Sedan i40 bude v tomto smyslu především stylovou alternativou pro volnomyšlenkáře. Design auta vznikal v evropském centru automobilky v Rüsselsheimu, práce vedl Thomas Burkle. Výsledek, který brzy uvidíme, komentoval slovy: „Chtěli jsme se posunout od typického pojetí sedanu s tříprostorovou karoserií a vytvořit linie, které budou v souladu se sportovní povahou modelu i40. Auto má díky nízké a protáhlé střeše siluetu podobnou kupé.“ Jednoduše řečeno, chystá se na nás další ze stále populárnějších dvouprostorových sedanů, které pomalu přestávají být originální. Hyundai už dřív prozradil, že jeho designéři se inspirovali Volkswagenem Passat CC.

Hyundai i40 fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Hyundai i40 fotogalerie

Pod kapotou auta se objeví stejné čtyřválcové motory jako v kombi. To znamená především dvě varianty turbodieselu o objemu 1,7 litru. Jedna má 116 koní, druhá 136. Točivý moment vrcholí 260, respektive 325 newtonmetry. Benzínové jednotky jsou zatím rovněž dvě, mají 1,8 a rovné dva litry. Slabší z motorů vládne 135 koni, ten silnější má 177 koňských sil. Kromě slabšíhoz benzínu dostanou všechny motory za příplatek šestistupňovou automatickou převodovku. Technické specifikace se ještě mohou nepatrně změnit.

autoweb.cz

11.5.2011 10:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist