autoweb.cz > Hyundai > Hyundai Ioniq 5 > Hyundai spouští prodej retro elektromobilu IONIQ 5, začíná na 1,1 milionu
Hyundai spouští prodej retro elektromobilu IONIQ 5, začíná na 1,1 milionu
IONIQ 5 je zkonstruován na základě speciální platformy pro elektromobily koncernu Hyundai Motor Group, označené E-GMP (Electric-Global Modular Platform). Díky ní se IONIQ 5 vyznačuje jedinečnými proporcemi na dlouhém rozvoru a inovativním vnitřním designem s ekologickými materiály na mnoha místech v interiéru. Kromě toho nabízí také skvělé výkony ve spojení s ultra rychlým nabíjením a funkcí V2L (Vehicle-to-Load), vyspělou konektivitu a asistenční funkce pro nejvyšší zážitky z cestování automobilem a maximální bezpečnost.
Vnější design
Progresivní design modelu IONIQ 5 připomíná odvážný styl modelu Hyundai Pony, prvního sériově vyráběného vozu společnosti. Jedná se o novou definici nadčasového designu, což je motiv, který se bude opakovat i u dalších připravovaných modelů značky IONIQ.
Příď vozu se vyznačuje kapotou ve tvaru lastury, která je poprvé použita u vozu společnosti Hyundai, a přitažlivými tvary obrysových světel s motivem písmene V. Pixelové světlomety tvoří osobitá světla pro denní svícení. Podobná drobná uskupení, připomínající pixely, jsou rovněž využita na zádi vozidla.
K propojení tvarových řešení přídě a zádě vozidla dochází v oblasti jeho dveří. Jedná se o další příklad designového stylu „parametrické dynamiky“, který Hyundai poprvé představil na zcela novém modelu Tucson.
Zapuštěné kliky dveří na bocích přispívají k čistému designu bočních ploch a lepší aerodynamické účinnosti (ve vyšších výbavách automaticky výsuvné). Široké střešní sloupky C jsou inspirovány studií elektromobilu Hyundai „45“. IONIQ 5 má díky nim impozantní vzhled, který je snadno rozpoznatelný i z velké dálky.
Kola s optimalizovanou aerodynamikou jsou rovněž připomínkou designového motivu „parametrických pixelů“ a jsou nabízena v mimořádně velkém rozměru s průměrem ráfku 20 palců.
Zákazníci si mohou vybírat z devíti barev karoserie včetně pěti přírodou inspirovaných odstínů nabízených exkluzivně pro IONIQ 5.
Vnitřní design
Platforma E-GMP poskytla designérům modelu IONIQ 5 dosud nevídanou svobodu pro vytvoření inovativního a modulárního interiéru. Plochá podlaha, pod níž je uložena sada akumulátorů, ponechává více prostoru pro nohy a celkově umožnila nabídnout v karoserii CUV prostornost velkého osobního automobilu.
Designéři značky Hyundai mohli díky rozvoru náprav 3000 mm vytvořit interiér s motivem „životního prostoru“, nahrazující konvenční automobilový design. Zásadní součástí celkového řešení je posuvná středová konzola „Universal Island“, kterou lze posunout dozadu až o 140 mm, což zvětšuje volnost pohybu uvnitř vozidla.
IONIQ 5 je vybaven elektricky nastavitelnými sedadly vpředu. Cestující si u nich mohou nastavit relaxační polohu, v níž si budou užívat pocitu, který se podobá stavu beztíže, s optimální oporou pro spodní části nohou. Elektricky nastavitelná jsou navíc i zadní sedadla, která lze posunout dopředu až o 135 mm.
Na mnoha místech v interiéru, s nimiž přicházejí cestující do kontaktu – například na sedadlech, čalounění stropu, výplni dveří, podlaze a loketních opěrkách – nacházejí uplatnění ekologické materiály z trvale udržitelných zdrojů, jakými jsou recyklované lahve PET nebo příze z rostlinných materiálů (bio PET), ale i přírodní vlny, ekologicky zpracované kůže pomocí rostlinných extraktů či bio laky s rostlinnými výtažky.
Systémy elektrického pohonu
IONIQ 5 je dodáván s řadou konfigurací elektrického pohonu, které uspokojí požadavky na mobilitu všech skupin zákazníků, a to bez kompromisů z hlediska provozních vlastností. Zákazníci mají na výběr dvě sady akumulátorů s kapacitou 58 kWh nebo 72,6 kWh a dvě varianty elektrického pohonu. V prvním případě pohání zadní kola elektromotor vzadu, ve druhém případě zajišťuje jeden elektromotor vpředu a jeden vzadu pohon všech kol. Všechny verze nabízejí dlouhý dojezd a dosahují nejvyšší rychlosti 185 km/h.
Maximální dojezd modelu IONIQ 5 na jedno nabití je 481 km podle metodiky WLTP. Tento údaj platí pro verzi s pohonem zadních kol, sadou akumulátorů o kapacitě 72,6 kWh a 19″ koly.
Ultra rychlé nabíjení akumulátorů a funkce V2L (Vehicle-to-Load)
Platforma E-GMP, použitá u modelu IONIQ 5, podporuje nabíjecí infrastruktury s napětím 400 V i 800 V. Platforma nabízí kromě 400 V nabíjení standardně také možnost ultra rychlého nabíjení s napětím 800 V, a to bez potřeby dodatečných komponentů nebo adaptérů. Po připojení k nabíječce o výkonu 350 kW lze akumulátory modelu IONIQ 5 nabít z 10 na 80 procent za pouhých 18 minut. Uživatelům stačí nabíjet vozidlo IONIQ 5 pět minut, aby získali dojezd 100 km.
IONIQ 5 nabízí také inovativní funkci V2L, která umožňuje zákazníkům nabíjet elektrická zařízení, například elektrokola, skútry nebo campingové vybavení. Funkce V2L poskytuje příkon až 3,6 kW.
Vyspělé technologie a konektivita
Široká, konfigurovatelná, dvojitá zobrazovací plocha zahrnuje 12″ dotykový displej informačního a zábavního systému a 12″ digitální panel sdružených přístrojů bez kapličky, který si mohou zákazníci individualizovat podle svých požadavků. IONIQ 5 je prvním vozem společnosti Hyundai, vybaveným vyspělým head-up displejem AR HUD (Augmented Reality Head-Up Display) s rozšířenou realitou, který promění vnější svět v zobrazovací plochu. Head-up displej promítá prostřednictvím technologie rozšířené reality důležité informace na čelní okno, do přímého zorného pole řidiče. Jedná se například o navigační pokyny nebo upozornění vyspělých bezpečnostních systémů.
Hyundai nabízí nejnovější verzi svých vylepšených služeb Bluelink® pro síťově propojené automobily, které zahrnují řadu nových funkcí a umožňují zákazníkům ovládat svůj vůz prostřednictvím chytrého telefonu nebo hlasových povelů, aby pro ně byla jízda ještě komfortnější a radostnější.
Bezpečnost a komfort
IONIQ 5 je vybaven novým vývojovým stupněm vyspělých asistenčních systémů Hyundai SmartSense, které zajišťují nejvyšší úroveň bezpečnosti a komfortu v silničním provozu.
IONIQ 5 je prvním modelem společnosti Hyundai s asistentem pro jízdu po dálnici HDA 2 (Highway Driving Assist 2). Rychlost jízdy a vzdálenost od vpředu jedoucího vozidla je regulována na základě dat z přední kamery, radarových senzorů a navigačního systému. HDA 2 navíc udržuje vůz uprostřed jízdního pruhu a pomáhá řidiči při změně jízdního pruhu.
Mezi další aktivní bezpečnostní systémy patří mimo jiné autonomní nouzové brzdění FCA (Forward Collision-Avoidance Assist), aktivní sledovaní mrtvého úhlu vnějších zrcátek BCA (Blind-Spot Collision-Avoidance Assist), Tempomat s inteligentním omezovačem rychlosti ISLA (Intelligent Speed Limit Assist), Asistent pro sledování pozornosti řidiče DAW (Driver Attention Warning) nebo asistent dálkových světel HBA (High Beam Assist).