Hyundai i30 po faceliftu už sjíždí z výrobní linky ve všech verzích. Byli jsme se na ně podívat v továrně

Z Nošovic do Evropy již míří kompletní modelová řada nového Hyundai i30. Automobilka zahájila také výrobu sportovně laděné verze N Line.
i30_n_line_2020_2-1100x618.jpgCelá galerie 7 Zdroj: Hyundai

Uplynul měsíc od zahájení výroby prvních modelů Hyundai i30 po faceliftu v nošovické továrně. Aktuálně sjíždí z výrobní linky kompletní modelová řada inovované třetí generace i30 včetně vozů se sportovním paketem N Line.

První generaci začala automobilka ve slezských Nošovicích vyrábět v listopadu roku 2008 a byl to právě model i30, který se tehdy stal historicky prvním vyrobeným vozem nového závodu v podhůří Beskyd vůbec.

„Za 11 a půl roku jsme jich v Nošovicích vyrobili již 1 170 000 kusů. Modelovou řadu i30 vyrábíme ve všech modifikacích především pro evropské trhy. Loni tyto vozy nejčastěji putovaly do Německa, Španělska, České republiky, Velké Británie a Polska, doplnil Miroslav Jasiok,“ vedoucí subdivize výroby v HMMC.

Ze všech tří karosářských verzí vítězí u zákazníků nejkratší hatchback následovaný kombíkem a posléze fastbackem. Hyundai i30 se vyváží nejen do zemí Evropy, ale také třeba do Maroka, na Nový Zéland či do Singapuru. Celkově můžete í-třicítku potkat ve více než 40 zemích.

Přípravy zabraly rok

Než sjede z výrobní linky závodu inovovaný model, trvá zaměstnancům speciálního týmu automobilky asi rok, než připraví všechny náležitosti potřebné k rozjetí sériové výroby. Testovací jezdci během zkušebních jízd najezdí stovky tisíc kilometrů v rámci různým míst Evropy.

„Náš nový Hyundai i30 získal nový atraktivní design exteriéru i interiéru, má řadu nových moderních prvků bezpečnosti a konektivity. Pro zákazníky jsme také připravili nabídku nových motorů, převodovek a na přání je k dispozici také 48V částečně hybridní pohon,“ říká k hlavním změnám Martin Klíčník, vedoucí subdivize kvality, která přípravu a testování nových modelů řídí.

Čtěte také: Test Hyundai i30 N Performance: Trefa do černého

Důležitou změnou, kterou přinesl facelift, je možnost objednat v České republice nejpopulárnější verzi kombi také se sportovním paketem N Line. S faceliftem přijíždí také 48voltový mild-hybird dostupný ve všech třech karosářských variantách.

Kromě modernizovaného exteriéru s Bi-LED světlomety, novými designy kol a třemi novými odstíny najdeme novinky i uvnitř, jako 7″ displej s digitálními budíky, 10,25″ displej multimédií, bezdrátové dobíjení telefonu, nouzové volání eCall, systém Bluelink, služby LIVE Services s online dopravními informacemi nebo Apple CarPlay či Android Auto.

Manuál s funkcí plachtění

Bezpečnost na palubě navíc rozšiřují asistenti řízení v jízdním pruhu, odvrácení kolize při couvání, hlídání slepého úhlu nebo rozpoznávání chodců a cyklistů. Vedle mild-hybridní motorizace přichází také nová varianta 1.5 T-GDI o výkonu 160 koní. Zajímavou technickou novinkou je také manuální převodovka iMT s funkcí plachtění, kterou známe z automatických převodovek.

„Nový Hyundai i30 lze charakterizovat jako elegantnější, bezpečnější, modernější a hospodárnější. Takto atraktivní novinky a inovace přitahují pozornost a zájem zákazníků. S vhodně postavenou nabídkou, kterou jsme pro ně připravili, věříme, že budou silnou motivací k nákupu našich nových vozů,“ doplňuje Martin Saitz, generální ředitel obchodního zastoupení Hyundai Motor Czech.

Že nový model přiláká zákazníky, věří i Miroslav Jasiok. „V dnešní době jde o další impulz pro trh, který by nás měl zase o kousek přiblížit standardnímu objemu výroby.“

26.6.2020 10:03| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist