autoweb.cz > Hyundai > Hyundai i30 > Hyundai i30 (2016): nový korejský Golf představen v předpremiéře, ukáže se v Paříži
Hyundai i30 (2016): nový korejský Golf představen v předpremiéře, ukáže se v Paříži
Novinka korejského koncernu Hyundai nahrazuje svého předchůdce relativně brzy – i30 třetí generace se představí teprve po pěti letech od premiéry nyní již výběhového modelu. Po stránce designu tak trochu připomíná mix Audi, Infiniti a možná i Peugeotu 308, každopádně lze říci, že vozu nechybí vyváženost a stylistická čistota.
Pokud jde o rozměry, nová i30 navržená v evropském stylistickém centru je dlouhá 4340 mm, široká 1795 mm, vysoká 1455 mm a rozvor činí 2650 milimetrů. Jinak řečeno, třicítka je o 40 mm delší, 15 mm širší a 15 mm nižší oproti stávajícímu modelu, zatímco vzdálenost náprav zůstává identická.
Pětidveřová karoserie nabízí prostot pětici cestující a zavazadlový prostor je schopen pojmout kufry či tašky o objemu 395 litrů a po sklopení zadních sedadel celkem 1301 litrů.
Pracoviště řidiče vám s ohledem na příslušné fotografie dostupné v naší galerii blíže popisovat nemusíme, možná by vás ale mohlo zajímat, že zde najdete osmipalcový dotykový displej dodávaný za příplatek, navigaci, dostupná je rovněž kompatibilita s mobilními telefony skrze rozhraní Apple CarPlay a Android Auto a lze mít také indukční nabíjení.
Stejně jako evropská konkurence, také Hyundai i30 dostane spoustu bezpečnostních prvků jako je třeba systém varování před nárazem, adaptivní tempomat, detekci aut v mrtvém úhlu i provozu křižujícího směr jízdy při couvání z parkovacího místa, dále zde najdete snímače upozorňující na neúmyslné opuštění jízdního pruhu či omezovač rychlosti.
Do příchodu nejvýkonnějšího ostrého hatchbacku s pravděpodobným přídomkem RN30 anebo i30 N bude nejvýkonnější variantou třicítky model osazený novou přeplňovanou čtrnáctistovkou o výkonu 140 koní a točivém momentu 242 newtonmetrů. Paletu benzínových motorů doplňuje litrový tříválec s turbodmychadlem a 120 koňmi (170 Nm) a atmosférická čtrnáctistovka s výkonem 100 koní a 134 Nm.
Naftové agregáty jsou rovněž tři, přesněji řečeno jedna – přeplňovaná šestnáctistovka ve třech variantách. Nejslabší má 95 koní a 280 Nm, prostřední 110 koňských sil a stejný točivý moment a nejsilnější disponuje 136 koňmi a 300 newtonmetry.
Hyundai i30 třetí generace bude veřejně představen během pár týdnů na pařížském autosalonu a Korejci kromě hatchbacku slibují opět kombík a nově též čtyřdveřové kupé. Třídveřový model v plánech prozatím není.