autoweb.cz > Hyundai > Hyundai i30 > Hyundai i30 1.6 CRDi
Hyundai i30 1.6 CRDi
Dynamika 6
Chování na silnici 6
Provozní náklady 6
Praktičnost 6
X-Factor 6
Celkové hodnocení 6
Počkat, co nám tohle auto jen připomíná? Aha, zboku vypadá téměř stejně jako Kia Cee’d – a není divu, vždyť od ní převzal větší část dílů. Stejné je v podstatě všechno: podlahová plošina, motory, podvozek, rozměry… jen místo původu se liší: zatímco Cee’d vyrábí továrna automobilky Kia ve slovenské Žilině, Hyundai i30 bude zanedlouho vyrážet do světa z moravských Nošovic.
Hyundai dává zákazníkům na výběr pětici motorů, od benzínové 1.4 (80 kW/109 k) po naftový dvoulitr 2.0 CRDi (103 kW/140 k). Náš exemplář měl pod kapotou diesel 1,6 l CRDi v silnější ze dvou nabízených verzí. Hyundai udává výborných 85 kW/116 k v 4000 ot./min. a působivých 255 Nm v rozsahu 1900 až 2750 ot./min. Nemáme důvod nevěřit: točivý moment nedocházel ani v dálničních stoupáních a při energických výjezdech ze zatáček i30 energicky protáčela vnitřní kolo.
Hyundai i30 fotogalerie – vše co potřebujete vidět
K chování na silnici nemáme žádnou výtku, i když Cee’d se nám zdál ještě o chloupek přesnější a jistější. Komfort odpružení zbytečně kazí hlučná zadní náprava a necitlivost řízení okolo středové polohy řidiče znervózňuje, zejména na mokrém asfaltu. Celkově však i30 svými jízdními vlastnostmi předčí všechny ostatní modely ze současné nabídky Hyundai minimálně o půl třídy.
Samozřejmě čekáte, že nejpádnějším argumentem ve prospěch i30 bude cena, a máte pravdu. Všechna provedení mají v základu šest airbagů, dvouose seřiditelný volant a aktivní opěrky hlavy. Už druhá úroveň výbavy, Comfort, pak obsahuje třeba automatickou klimatizaci, bederní opěrku pro řidiče nebo zrcátka v elektrice. Hyundai i30 1.6 CRDi Comfort vyjde na 464 900 a pokud vám stačí o 26 koní méně, ušetříte dalších dvacet tisíc.
Jirka Červenka
Měření a technické údaje
Naměřené hodnoty | Hyundai i30 1.6 CRDi |
---|---|
0-100 km/h (s) | 11,6 |
Motor | |
Konstrukce | řadový čtyřválec |
Palivo | nafta |
Rozvod | DOHC, 16V |
Plnění | přeplňování turbodmychadlem s proměnnou geom. |
Uložení | vpředu napříč |
Zdvihový objem (cm3) | 1582 |
Kompresní poměr | 17,3:1 |
Převodovka | pětistupňová manuální |
Poháněná kola | přední |
Výkon a spotřeba | |
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) | 85 kW/116 koní v 4000 ot./min. |
Točivý moment (Nm) | 255 Nm v 1900-2750 ot./min. |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 188 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 5,7/4,1/4,7 l/100 km |
Objem nádrže (l) | 53 |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka (mm) | 4245 |
Šířka (mm) | 1775 |
Výška (mm) | 1480 |
Rozvor náprav (mm) | 2650 |
Provozní hmotnost (kg) | 1366 |
Celková hmotnost (kg) | 1820 |
Zavazadlový prostor (l) | 340/1250 |
Ceny | |
Základní cena modelu | 464 900 Kč |