Hyundai i20 N se představuje oficiálně

Hyundai odhalil svůj nejnovější vysokovýkonný model, zcela nový Hyundai i20 N. Sportovní hatchback, inspirovaný soutěžním vozem i20 WRC je připraven pro ostrou jízdu na závodních okruzích, ale řidiče potěší i v každodenním provozu.
hyundai-i20-n_1-1-1100x618.jpgCelá galerie 5 Zdroj: Hyundai

Stejně jako ostatní modely Hyundai N nabízí i20 N radost z jízdy díky motoru s jedinečnými výkonovými parametry a mnoha dalším technickým inovacím zaměřeným na dosahování mimořádné jízdní dynamiky. Nejnovější model uspokojí sportovně orientované automobilové nadšence a rozšiřuje produktovou řadu vysokovýkonných modelů Hyundai v Evropě, která zahrnuje modely i30 N a i30 Fastback N.

Přídi dominuje přední nárazník s velkým otvorem pro přívod vzduchu k přeplňovanému motoru. Široká maska chladiče s logem N má specifickou mřížku inspirovanou šachovnicovou vlajkou, jež prozrazuje připravenost zcela nového modelu i20 N k jízdě na závodních okruzích. Tenký spoiler pod maskou chladiče s ozdobnými prvky v odstínu Tomato Red rovněž umocňuje sportovně orientovaný design tohoto modelu. Tato barva sahá přes nová obložení bočních prahů až k zádi, jejíž šířku umocňuje. Jedinečné boční prahy navíc zesilují dojem propojení mezi přídí a zádí vozidla.

Charakteristický střešní spoiler inspirovaný WRC zvyšuje přítlak na zadní nápravu a umocňuje aerodynamický charakter zcela nového modelu. Vůz je díky tomu radost řídit na jakékoli silnici. Spoiler pomáhá udržovat stabilitu zejména ve vysokých rychlostech. Zadní nárazník s integrovanými prvky ve stylu difuzoru a trojúhelníková zadní mlhovka evokují ikonické tvary modelů i30 N a i30 Fastback N. Na vysoký výkonový potenciál motoru poukazuje rozměrná koncovka výfukové soustavy.

Mezi další přednosti designu patří přední světlomety LED, ale i tmavě tónované zadní svítilny, které připomínají černé diamanty. Sportovní vlastnosti zcela nového modelu i20 N jsou zdůrazněny také speciálními 18“ koly z lehké slitiny s matně šedou povrchovou úpravou a brzdovými třmeny s logem N.

Zcela nový model i20 N je nabízen v šesti barvách karoserie včetně charakteristického laku N v odstínu Performance Blue, dodávaného exkluzivně pro modely Hyundai N. Celkový dojem může ještě zesílit na přání volitelné dvoubarevné lakování se střechou v odstínu Phantom Black. Závodní a soutěžní DNA značky Hyundai potvrzují také ozdobné prvky v odstínu Tomato Red.

Interiér zcela nového modelu i20 N byl koncipován pro sportovní jízdu a je vybaven řadou specifických, vyspělých a prémiových prvků N ze světa high-tech. Mezi ně patří speciální sportovní sedadla s integrovanými opěrkami hlavy, které jsou jedinečným prvkem výbavy zcela nového modelu i20 N. Místu řidiče dominuje volant N společně s hlavicí řadicí páky N a sportovními kovovými pedály N. Černě vyvedený interiér má řadu ozdobných prvků v barvě Performance Blue a kompletně černé čalounění stropu.

Digitální panel přístrojů nabízí spolu s displejem multimediálního a navigačního systému řidiči všechny potřebné informace včetně variabilního červeného pole otáčkoměru osvětleného diodami LED, které se mění v závislosti na teplotě motorového oleje, a ukazatele vhodného řazení, který řidiči signalizuje nejlepší okamžik pro přeřazení.

Zcela nový model i20 N je poháněn přeplňovaným motorem 1.6 T-GDi ve spojení s šestistupňovou mechanickou převodovkou. Tato poháněcí jednotka je prvním zástupcem nové generace motorů v evropském modelu Hyundai. Jako neúnavný zdroj mimořádné hnací síly poskytuje nejvyšší výkon 204 k a maximální točivý moment 275 Nm. S pohotovostní hmotností 1190 kg je stejně lehký jako soutěžní vůz i20 Coupe WRC a výkonovou hmotností se řadí mezi nejlepší ve své třídě. Zcela nový model i20 N dosahuje nejvyšší rychlosti 230 km/h a z 0 na 100 km/h dokáže zrychlit za pouhých 6,7 sekundy.

Motor nabízí mimořádně plochou křivku točivého momentu, která zajišťuje rychlé reakce a vylepšenou akceleraci. Pro řidiče to znamená ještě více radosti z jízdy na silnici nebo závodním okruhu. Inženýři se zaměřili na zvýšení točivého momentu a výkonu v nižších otáčkách, aby mohli řidiči využívat více z potenciálu motoru také v každodenním provozu. Zcela nový model i20 N udržuje točivý moment na maximální hodnotě od 1750 až do 4500 min-1, zatímco nejvyššího výkonu dosahuje mezi 5500 a 6000 min-1. Tato výkonová charakteristika zlepšuje akceleraci ve středních a vysokých rychlostech a zajišťuje konzistentně vysoké výkony v nejrozmanitějších provozních podmínkách.

Motor zcela nového modelu i20 N disponuje exkluzivním systémem přeplňování, který k svému chlazení využívá chladič stlačovaného vzduchu a také kapalinovou chladicí soustavou motoru. Vysokotlaké přímé vstřikování common rail pracuje s tlakem 350 barů, který umožňuje lepší rozprášení paliva, rychlejší reakce motoru a efektivnější tvorbu směsi.

Šestistupňová mechanická převodovka byla pro zcela nový model i20 N speciálně zdokonalena a vyztužena. Díky tomu je výborně připravena na vyšší otáčky motoru a hodnoty točivého momentu, stejně jako na využívání funkce Launch Control. Řidiči se tak mohou těšit na podmanivé zážitky z dynamické jízdy. Zcela nový model i20 N může být vybaven také samosvorným diferenciálem „N Corner Carving Differential“. Jedná se o mechanický diferenciál s omezenou svorností m-LSD (Mechanical Limited Slip Differential), u něhož je přenos hnací síly na přední kola mechanicky regulován soukolím Torsen. Tento diferenciál poskytuje optimální trakci a zvyšuje adhezi v každé zatáčce pro ještě sportovnější a agilnější jízdu.

Stejně jako i30 N se i zcela nový model i20 N může pochlubit řadou systémů pro podporu sportovní jízdy. Funkce vyrovnávání otáček synchronizuje motor s výstupním hřídelem a řidič ji aktivuje samostatným tlačítkem na volantu. Tato funkce umožňuje plynulejší nebo sportovnější řazení nižších převodových stupňů v závislosti na jízdním režimu. Launch Control optimalizuje řízení motoru a protiprokluzového systému, aby vůz dosáhl co nejrychlejší akcelerace při rozjezdu z klidu podobně, jako kdyby jej ovládal profesionální závodní jezdec.

Mezi další prvky výbavy inspirované motoristickým sportem patří elektrický generátor zvuku, variabilní řízení tlumiče výfuku pro dokonalý zvuk výfuku, nastavení pro brzdění levou nohou, ukazatel opotřebení brzdového obložení a speciální ultra vysokovýkonné pneumatiky Pirelli P Zero rozměru 215/40 R 18 s označením „HN“ (což znamená „Hyundai N“).

Inženýři značky Hyundai nově nastavili a optimalizovali skelet karoserie, zavěšení kol, brzdovou soustavu a řízení, vycházející z běžných verzí modelu i20 tak, aby vůz řidiči poskytl ještě dynamičtější jízdu a řízení. Zcela nový model i20 si tak snadno poradí i s výzvami razantní jízdy na závodním okruhu.

Skelet karoserie byl vyztužen na 12 různých místech, pro zajištění ještě hladší ovladatelnost a využitelnost vozu na jakékoli silnici a v jakýchkoli povětrnostních podmínkách. Mezi realizované úpravy patří i nová konstrukce krytu spodní části vozu a dodatečná výztuha.

Zcela nový i20 N je vybaven vyspělými bezpečnostními systémy Hyundai SmartSense a splňuje nejvyšší evropské bezpečnostní standardy. Mezi ně patří mimo jiné autonomní nouzové brzdění FCA (Forward Collision-Avoidance Assist) pro městský i mimoměstský provoz, s detekcí chodců a cyklistů, inteligentní asistent pro rozpoznávání rychlostních limitů ISLA (Intelligent Speed Limit Assist), aktivní asistent pro vedení vozu v jízdních pruzích LFA (Lane Following Assist) a pasivní asistent pro sledování mrtvého úhlu BCW (Blind-Spot Collision Warning).

Zcela nový model i20 N bude uveden na evropské trhy na jaře 2021.

21.10.2020 8:22| autor: Hugo Kottás | zdroj: Hyundai

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist