autoweb.cz > Hyundai > Hyundai Genesis: Na SEMA s kompresorem
Hyundai Genesis: Na SEMA s kompresorem
Nedávno oběhly svět zvláštní obrázky kupé Hyundai Genesis. Auto mělo otevřenou kapotu a pod ní zjevně přeplňovaný motor, jenže nikdo nevěděl, co si o výjevu myslet. Poslední tisková zpráva automobilky může být vysvětlením. Americká divize Hyundai chystá přeplňovaný showcar na tuningovou výstavu SEMA, která v Las Vegas vypukne 1. listopadu. Výkon korejské zadokolky údajně leží za hranicí 450 koní a auto je plně pojízdné. Podrobnosti se dozvíme později.
Nikdo netvrdí, že vyfocený přeplňovaný model a chystaný vůz jsou jedním a tím samým autem, ale okolnosti to naznačují. Zmiňované obrázky totiž pochází z USA a Genesis Hurricane SC, který se má představit v Las Vegas, je projektem technického centra automobilky Hyundai v Michiganu. Prsty v projektu mají také společnosti jako Rhys Millen Racing.Pod kapotou Genesis Hurricane SC je stále stejný šestiválec o objemu 3,8 litru, jen teď polyká vzduch pod vyšším tlakem. Výkonu „přes 450 koní“ mu pomáhá dosáhnout – mimo jiné – kompresor od Magnuson Products. Technici automobilky se zaměřili i na trakci, brzdění a ovladatelnost obecně. Mezi zadními koly proto auto veze diferenciál IsoTorque od společnosti Torvec, který podle tiskové zprávy sám zlepšil čas auta na použité testovací trati o vteřinu. Tisková zpráva se přímo hemží známými jmény jako Bilstein a Brembo. Supergenesis má na všech kolech šestipístkové třmeny s vrtanými kotouči a nastavitelný podvozek „laděný na Nürburgringu“.Společnost známého závodníka Rhyse Millena dostala na starost úpravy exteriéru. Její zaměstnanci mají ostatně na svědomí už nejméně jeden divoký exemplář kupé Genesis: driftovací speciál svého šéfa. Připravte se proto na exteriér nejen inspirovaný, ale přímo příbuzný.karoseriím závodních vozů.
Hyundai genesis fotogalerie – vše co potřebujete vidět
Přestože američtí inženýři ve službách korejského výrobce vzali projekt pevně do rukou a postavili skutečné auto, nikoli jen prázdnou výstavní skořápku, o další budoucnosti projektu Hyundai nemluví. Můžete tedy držet palce, ale velké naděje si nedělejte.
Martin Plaštiak