autoweb.cz > autosalon > Autosalon Ženeva > Hyundai bude v Evropě prodávat luxusní Genesis
Hyundai bude v Evropě prodávat luxusní Genesis
Modelová nabídka korejské automobilky Hyundai letos poněkud prořídla ukončením prodeje modelů Elantra, Genesis Coupé a Veloster. Ztrátu tří modelů by mohla více než důstojným způsobem kompenzovat limuzína s názvem Genesis.
Ta nemá s dvoudveřovým kupé vyjma pohonu zadních kol a pohonné jednotky vůbec nic společného, jde o svébytný luxusní sedan. Pod jeho kapotou trůní výhradně 3,8litrový vidlicový šestiválec, osmiválec prodávaný v Americe se do Evropy nejspíš vůbec nedostane.
I tak zní příslib 315 koní a 397 Nm jako více než dostatečných k pohonu 4,9 metru dlouhého auta. Ke zrychlení z nuly na 100 km/h potřebuje Genesis jen 6,5 sekundy a maximálka je elektronicky omezena na 240 km/h.
Motor bude ve standardní výbavě roztáčet skrze osmistupňovou automatickou převodovku kola zadní nápravy, čtyřkolka HTRAC bude za příplatek. Ta má využívat vícelamelové spojky a variabilního přerozdělování točivého momentu mezi koly přední a zadní nápravy, standardně je výkon rozdělen v poměru 40:60, při běžné jízdě putuje na zadní kola až 70 %, při sportovní to může být až 80 %, ale v případě nutnosti není problém upřednostnit přední nápravu v poměru 90:10.
Podvozek používá víceprvkové zavěšení vpředu i vzadu, doplňuje jej vinutými pružinami a elektronicky řízenými adaptivními tlumiči. O naladění celku se pak postarala firma Lotus, která jej vyzkoušela i na Nordschleife – to ostatně můžete vidět ve videu níže.
O ochranu a komfort posádky se mají starat pokročilé systémy jako automatické nouzové brzdění, adaptivní tempomat nebo prý vůbec první kabinový senzor CO2 na světě, který má ochránit posádku před ospalostí.
A všechno tohle budeme mít možnost okusit i v Evropě. Zatím není jisté kdy, ale automobilka na aktuálním autosalonu v Ženevě představila evropskou specifikaci a prozradila, že omezený počet kusů půjde do prodeje. Jestli se do toho bude počítat i Česká republika v tuto chvíli nevíme, ale nevidíme jediný důvod, proč by tomu tak nemělo být.