Hyundai a Kia zrychlují výrobu

Továrny korejských automobilek v Nošovicích a v Žilině rozšiřují výrobu. S příchodem příští generace i30 a cee'du očekávají růst už tak enormního zájmu.

Korejci začali svá auta vyrábět v Evropě relativně nedávno. Závod Kia v Žilině i továrna Hyundai Motor Manufacturing Czech v Nošovicích byly jejich prvními velkými projekty na starém kontinentu. Učenlivé automobilky z východu však velký úkol zvládli hned na poprvé, se svými evropskými modely slaví obrovský úspěch. Linky v Nošovicích proto už minulý týden přešly na třísměnný provoz. Závod se tak ani ne tři roky po svém spuštění přiblížil maximální kapacitě.

Hyundai plánoval přejít na tři směny v říjnu, vysoký zájem o i30 i SUV ix35 však donutil automobilku změnu o dva týdny uspíšit. Korejci museli urychleně nabrat osm set nových zaměstnanců (celkem jich mají v Nošovicích deset tisíc). Linky na severní Moravě právě přezbrojují na produkci nové generace rodinných hatchbacků, která se představila ve Frankfurtu.Pokud budeme chtít spekulovat, v souvislosti se spěšným zvyšováním výroby v Nošovicích nebude zcela nesmyslné očekávat také rychlejší příchod nové i30 na trh. Model má oficiálně dorazit „počátkem příštího roku“, ale začátek výroby ještě před vánoci nevypadá ve světle posledních událostí zcela nereálně.

Podobné změny jako Hyundai chystá už na první čtvrtinu roku 2012 také Kia. Personální oddělení v Žilině chce mít do konce prosince v kartotéce tisíc nových zaměstnanců, kteří se krátce na to postaví ke strojům při třetí – dosud neobsazené – směně. Také v Žilině brzy vymění cee’d první generace za nové auto, přestože jeho podobu zatím neznáme. Dočkáme se snad na jaře v Ženevě.Továrny korejských automobilek si nedávno vyměnily výrobu několika modelů. Kia přišla o výrobu SUV Hyundai ix35, převzala za něj produkci vlastního MPV Venga. Sportage zůstala v Žilině a sesterský model Vengy, Hyundai ix20, zase v Nošovicích. Obě továrny tak nyní vyrábí výhradně vozy vlastních značek.

Důvodem k výměně nebyla zaměstnanecká hrdost, ale krize – SUV jsou stále žádanější a továrna v Žilině je nestačila vyrábět, zatímco odbyt levnějších MPV vázne (obecně, nejen u korejských značek). Moderní nošovická továrna tak měla zbytečné volné kapacity, které příchod ix35 vhodně vytížil.

autoweb.cz

26.9.2011 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist