Hybridní technologie Peugeotu 3008 sedí. Vizuál je starší, ale pořád dobrý

Ačkoliv se nedávno představila nová francouzská 3008 s omlazeným vizuálem, vzali jsme si do testu ještě předchozí kus, abychom zavzpomínali…
20240414_141538-1100x618.jpgCelá galerie 24 Zdroj: Sabina Sarkisovová

Proč si k testování berete auto, které má již starou masku a vypadá celkově, že už nějakou dobou působení prošlo? Odpověď je jednoduchá. Protože se ji v útrobách schovává hybridní technologie, která bude okupovat i její nové modely. A z toho důvodu jsem se projeli odcházející generací 3008, abychom se mohli připravit na příchod vylepšené verze.

Bezrámová maska chladiče zaujme moderním designem, kde lamely pod projektory spojují všechny prvky do jednoho celku. Toto řešení podtrhuje celkový design vozu, přičemž na kapotě si auto hrdě nese označení modelu, což je charakteristický prvek všech francouzských aut. Sportovní charakter vozu je zdůrazněn lesklými černými mřížkami sání, které jsou integrovány do nárazníku již od základní úrovně výbavy. A příjemný vizuál je zde i díky lakovaným chráničům prahů.

V rámci faceliftu před pár lety prošly změnou i přední světlomety, které nabízejí agresivnější vzhled a značně se svým vzhledem vzdálily od předchozích modelů. Již od první úrovně výbavy používají LED technologii, a zalomená světla pro denní svícení s chromovou špičkou přispívají k nezaměnitelnému světelnému podpisu značky. I zadní světla prošla modernizací – ledková světla s 3D lvími drápy pro energický světelný podpis završují sofistikovaný design vozu, přičemž směrovky s posuvem světla a průhledné kouřové sklo, které navazuje na černou lištu zavazadlového prostoru, vizuálně rozšiřují zadní část automobilu.

Vizuálně se jedná tak o velmi povedený kus, i když už má pár let působení na trhu za sebou. Jak se na to ale tváří vnitřek?

A zde jsem opět u našeho známého i-cockpitu. Buď ho milujete, nebo nenávidíte. Pokud jste celý život byli zvyklí na velký volant a dívat na přístrojovku skrz něj, budete asi ze začátku skuhrat. Čeká vás totiž menší, nahoře a dole rovný, volant a na budíky se nedíváte skrz, nýbrž nad volantem. Je to jakýsi typický designový jazyk Peugeotu a není vůbec špatný, pokud nejste bůhvíjaký čahoun, pak si totiž pozici za volantem hledáte strašně těžko… neskuhráme, že by nám to vadilo, ale domníváme se, že to chce ještě léta ladění, aby se to hezky ustálilo.

Jinak přístrojová deska má úhlopříčku 12,3 palce a středový displej 10 palců. A ten, jak doufáme (a nyní už víme), se v nové verzi vylepšil. Ve verzi starší byl totiž pomalejší, jeho vykreslení nebylo úplně přesné a trochu bojoval s připojením Android Auta. Pochvalu si ale samozřejmě zaslouží skupiny fyzických tlačítek, v Peugeotu přirovnaných ke klapkám klavíru, které usnadňují přístup k rádiu, klimatizaci, navigaci a jiným.

Velmi příjemná jsou ale sedadla. Mají fajn vedení, jako tak akorát pohodlná a z normálních materiálů. Pochvalu si zaslouží i ona textilní část interiéru, kterou lze nalézt ve výplni dveří a před spolujezdcem. Ostatně, pokud je auto pro rodinu, vždy tak nějak inklinujete k textilnímu vnitřku, hlavně proto, že nám to připomíná pocit sezení v obýváku.

Dost prostoru pro nohy a pohodlí mají i cestující v druhé řadě. Ona lavice, která je propojená, na rozdíl od 5008, kde můžete každou sedačku posunout zvlášť, nám prostě dává víc smyslu. Nevíme, proč, ale je to tak. Kufr též neurazí svou velikostí, a hlavně se nezmenšuje ani poté, co je do něj vložené nové mild-hybridní ústrojí.

Pod kapotou naleznete novou generaci benzinového motoru PureTech, který byl speciálně vyvinut pro optimální integraci s hybridizací, má 3 válce, objem 1,2 litru a výkon 136 koní. Nechybí turbodmychadlo s proměnnou geometrií pro vyšší výkon motoru, máte tu i rozvodový řetěz pro snížení nákladů na údržbu, ba dokonce Millerův cyklus pro lepší tepelnou účinnost spalování. Vše je spřáhnuto s novou elektrifikovanou šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou umožňující změnu převodu bez přerušení točivého momentu, která je speciálně navržena pro hybridní systémy, protože její součástí je elektromotor. Ten umožňuje 100% elektrický pohon vozidla při nízkých požadavcích na točivý moment a pomáhá spalovacímu motoru, který má díky tomu nižší spotřebu. Při zpomalování motor funguje jako generátor, který dobíjí 48V baterii hybridního systému. Za pomoci řemenového startéru zajišťuje také hlavní start spalovacího motoru.

Celé tohle ústrojí je určeno především pro klidné řidiče s vyrovnanou jízdou, kdy, pokud máte opravdu lehkou nohu, dokážete jet i na pouhou elektřinu. Po motoru ale neočekávejte jakousi dynamiku, ale spíše standardní jízdu. Potěšující je řazení, které je ve většině případu opravdu hladké, ale najdou se výjimky. Druhý důvod k radosti je nastavení podvozku do komfortna a jakési lehkého pohupovačného stylu. A posledním důvodem k úsměvu je i odhlučnění kabiny, kde opravdu není nic slyšet.

Pokud patříte mezi klidné řidiče, 3008 se umí dostat i na spotřebu 6,7 litru na 100 km, těžko ale říct, zdali to dokážete.

Nová 3008, která nyní přichází na český trh bude po vizuální stránce zase jakýmsi náhledem do budoucnosti, a to se týká i interiéru, kde jsou obrazovky už spojené, a tak celkově to dává větší smysl. Odcházející generace tu ale s námi byla 4 roky a sloužila velmi dobře a spousty zákazníkům posloužila. Pokud na novou 3008 nechcete čekat a jste staromilci, doporučujeme neváhat, a ještě si ji užít naplno… dokud tu s námi je.

 

 

 

17.7.2024 7:26| autor: Sabina Sarkisovová

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist