Hybridní BMW X1 jezdí neskutečně. Stane se vaším vyhledávaným společníkem

„Nejmenší“ SUV mnichovské automobilky dostalo do vínku plug-in hybridní ústrojí, které mu neskutečně sedne.
75142f2f464e14e8aacf2330479f06ae.automobil-je-jinak-komfortni-i-s-tuzsim-podvozek-nedela-mu-problem-prejizdet-mensi-vymoly-na-ty.20240202143052-1100x618.jpgCelá galerie 19 Zdroj: Michaela Rubešová

Bude tomu už rok, co nám do redakčního testu přistála čistě spalovací varianta mnichovského šlágru. Tam jsme bez okolků přiznávali, že jak z vizuálního hlediska, tak z onoho jízdního projevu je X1 prostě dokonalá. A u „připojitelné“ varianty se nebudeme vyjadřovat jinak.

Vyrostla a je jiná

Vizuál byl a je pro bavoráky vždy velmi specifický a u modelu X1 tomu není jinak. Oproti předchozímu modelu inženýři narovnali přední část nárazníku až do kolma, a do jeho prostřední části umístili čtvercovou masku chladiče ve tvaru ledvinek, která byla v našem případě leskle černá a doprovod ji dělaly lamely v téže barvě. Všechno příjemně hrálo s onou šedo-béžovou barvou, která sice nikterak nevystupovala z davu, ale zase se jen tak neztratila. Zajímavý tvar ale měly i nasávací otvory a rozšířené blatníky. Co osobně jsme ale na přední části vysoce kvitovaly, byla světla, která výrazně zasahovala do boků a v základu jsou ledková a můžete si připlatit i za adaptivní světlomety. Moc příjemným prvkem byla ona směrová světla, která při odbočování v podstatě pulzují a tak jste vidět na hoře daleko.

Pohled z boku zaujme

Je pravda, že nejzajímavější je X1 asi z boku, kdy vyniknou výrazně tvarované plochy blatníků, dveří a boků karoserie. Zároveň ona dlouhá střešní linie přechází do zadního spoileru a vytváří dynamický pocit z auta, alespoň z našeho pohledu. Co je za nás diskutabilní jsou ony zapuštěné kliky dveří, které nejsou pro dámskou ruku s delšími nehty ideální, ale dá se na ně zvyknout. Ostatně ona X1 působí, jako kdyby byla navržena spíš pro onu křehčí část populace.

Zadní část působí oproti tomu hodně diverzifikovaně. Světla jakoby vyskakují do boků, k tomu ono nízké zadní okno, a hodně rozšířený zadní nárazník s difuzorem (v našem M sportovním paketu ještě výraznější). Nevypadá to úplně špatně, ale dokázali bychom si představit čistější zapuštění všech prvků tak, aby hrály kompaktněji na první pohled.

Uvnitř absence tlačítek

Uvnitř modelu se ale očisťovalo. Jestli je to na škodu nebo ne, necháme na vašem posouzení, ale my k tomu řekneme jen, že zmizel otočný ovladač iDrive, zbylo jen pár tlačítek a jinak všechno musíte ovládat na displeji. Jedná se o věc pokrokovosti a jakýsi dynamický vývoj, ale jestli je správným směrem, to nikdo neví. Ale zákazníci si to asi žádají a nejsou takoví staromilci jako my.

Už u spalovací varianty jsme chválili rozložení displejů, jejich příjemné a přesné vykreslení.  A stejně taky tady si zaslouží pochvalu i celkový koncept interiéru, který byl v našem případě v M paketu. Sportovní sedačky v kombinaci barev černá/červená s celkem hlubokým vedením, sportovní kožený volant, prvky v pianinově černé doplnění chromovými detaily hrají velmi pěkně dohromady. Na autě je znát, že vyrostlo a že ho sice BMW řadí do svých „nejmenších“ SAV, ale v interiéru je to nabobtání znát.

Zajímavost pod kapotou

Plug-in hybridní ústrojí, které má nová X1 pod kapotou je vybaveno tříválcovým zážehovým motorem o objemu 1,5 litru. Může se pyšnit krásným výkonem 180 kW a z 0 na 100 to pošle za 6,8 sekundy. To vůbec nejsou špatné údaje. Výhoda tohoto celého ústrojí je jednoduchá – spalovací jednotka roztáčí kola přední nápravy a elektromotor oproti tomu pohání zadní kola. Tak je zajištěna dynamika a přímost jízdy, společně s čistotou. A že víme, o čem mluvíme.

X1 je tak schopna kousat, především silnice dálničního charakteru s velkou vervou a urputností. Nejvíc ji to sluší v normálním režimu a na čisté hladké silnici. Při nějakých těch nerovnostech už uvnitř uslyšíte lehčí otřesy. Stejně tak je potřeba si zvyknout na systém rekuperace, který je zde nastavený na vyšší úrovni, ale není to nic, s čím byste se nenaučili žít. Ve sportovním módu ho naopak budete postrádat a X1 vám nabídne záživnější zážitek z jízdy, při výjezdu ze zatáček si hezky pohlídá zadní nápravu a pěkně to dotočíte. Mimořádnou pochvalu si zaslouží asistenty řízení, ty má BMW opravdu vyladěné a jejich použití vás donutí přemýšlet nad faktem, že by auto mohlo být klidně autonomní.

BMW X1 s plug-in hybridním ústrojím stojí pouhých 1,6 milionů. Záměrně zde píšeme „pouhých“, protože nabídne kvalitní svezení, prostor, dynamiku i vizuální líbivost a ve světě, kde jsou auta nesmyslně předražená, nám to prostě dává smysl.

 

12.6.2024 12:34| autor: Sabina Sarkisovová

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist