Honda VT 1300 CX

To není motorka, bejby, to je chopper. Ale nepostavili ho potetovaní vousáči někde v garáži…

Přestože vypadá, jako by právě vyjela z dílny Orange County Choppers, je Honda VT 1300 CX sériový produkt. Se svojí kapkovitou nádrží, subtilním rámem a radikálně položenou vidlicí připomíná pravé choppery víc než jakákoli jiná tovární motorka s výjimkou Harleye Rocker C.

Velký dvouválec skrývá za efektním žebrováním chlazení kapalinou a svých 107 Nm servíruje dobráckým způsobem už v 2250 ot./min. Výkon činí pouhých 58 koní, ale to v téhle kategorii hraje pramalou roli. U  chopperů jde převážně o vzhled a tady VT boduje krásnými detaily jako hluboký lak nebo přístrojový panel inspirovaný starými americkými auty.

Dokonce i proporce jsou zvládnuté téměř perfektně – s rozvorem 1805 mm, 200 mm širokou zadní gumou, spoustou volného místa v rámu nad motorem a  sedlem jen 68 cm nad zemí by si tahle Honda neutrhla ostudu ani na výstavě na zakázku postavených motorek.​Je tu však jeden důležitý rozdíl: zatímco pravé choppery jsou záludné a velmi špatně ovladatelné, Honda dokázala i s tak extrémní geometrií vyrobit poslušnou motorku, která se nebojí kličkování mezi auty ani zakroucených českých okresek. Jen podélné koleje jí moc nesedí a stupačky dovolí jen velmi malý náklon.

Pochromované plasty místo poctivého železa Hondě rádi odpustíte, protože na oplátku dostanete bezúdržbový pohon kloubovým hřídelem a dokonce i ABS – u chopperu, považte! A za to všechno si naúčtují jen rozumných 369 900 Kč, přičemž model bez ABS je ještě o dvacet tisíc levnější.

autoweb.cz

20.8.2010 8:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist