autoweb.cz > Honda VFR 1200F
Honda VFR 1200F
Honda VFR představuje cestovní pól sportovních motorek – v zatáčkách si užívá a okruhu se nebojí, ale na rozdíl od ryzích sporťáků vás neumučí při cestě na dovolenou. Stejně jako konkurenční BMW K 1300 S má velké VFR pohon zadního kola bezúdržbovým kardanem. Brzdový systém s ABS rozděluje brzdný tlak automaticky mezi přední a zadní kolo, což je u motocyklů dosud věc výjimečná.
Přední i zadní pružiny mají nastavitelné předpětí, ale Honda na rozdíl od BMW dosud nenabízí elektronické nastavování, což je vhledem k celkové technické vyspělosti nové VFR až s podivem. Nový čtyřválec do V o zdvihovém objemu 1237 cm3 se pyšní vstřikováním paliva, elektronickou rukojetí plynu a oslnivými parametry: 172 koní a 129 Nm.Největší inovací je ale nová převodovka DCT. V automobilovém světě se nad dvouspojkovými rychlostními skříněmi s automatizovaným řazením už nikdo nepozastavuje, ale Honda VFR 1200F je vůbec první motocykl na světě, který s tímto řešením přichází. Pokud vám nevyhovuje standardní režim (D) ani ostrý sportovní (S), můžete se chopit iniciativy, přesněji řadicích tlačítek na levé části řídítek, a rozhodovat o volbě stupňů sami.
V manuálním režimu DCT neodřadí nahoru, ani když potrápíte motor v omezovači. V autech to většinou bývá jinak, ale motorkáři dosud nebyli na samočinné řazení zvyklí a příliš samostatně uvažující převodovka by mohla vést k odmítání této slibné technologie.A jak je to s tím cestováním? Očekávat pohodlí dálkových křižníků by přirozeně bylo naivní, ale VFR 1200F by měla skýtat dostatek pohodlí pro celodenní pobyt v sedle. V nabídce příslušenství najdete kromě jiného trojici barevně sladěných kufrů, navigační systém, vyhřívané rukojeti nebo luxusní sedlo čalouněné Alcantarou.
autoweb.cz