Honda v Detroitu: Ráj sportovců

Největší autosalon v USA uvidí kromě příští NSX také studii nového amerického Accordu oděnou do karoserie kupé.

Japonská automobilka Honda je vyhlášeným výrobcem sportovních aut. Své geny nepotlačila, jen je dlouho ukrývala v nenápadných karoseriích. Mnohé změnil hybrid CR-Z. Další svěží vítr přinesl autosalon v Tokiu, kde se představil malý roadster EV-STER (titulní). Jenže ta největší událost nás teprve čeká. Kromě třetí generace NSX bude autosalon v Detroitu místem premiéry pro nový americký Accord, který napoprvé symbolicky oblékne karoserii kupé.

Oficiálně bude detroitská studie „ukázkou směru“, kterým míří tužky designérů. Jenže příští Accord se začne prodávat za tři čtvrtě roku. To znamená premiéru sériového stroje koncem léta. Je brzy hádat, jestli se křivky nové americké Hondy Accord dostanou časem přes oceán. Současná (osmá) generace vozu v Evropě a Americe nejen jinak vypadá, auta se liší i velikostí. Mnoho společného nejspíš nebudou mít ani příště. Jediný pár dveří na konceptu v Detroitu však naznačuje, že Honda to s návratem ke kořenům myslí vážně.Nové informace máme i o dlouho a netrpělivě vyhlíženém nástupci supersportu NSX. V podstatě potvrzují to, v co jsme všichni doufali: Nové hybridní pohonné ústrojí Electric SH-AWD se v autě objeví otočené o sto osmdesát stupňů. Šestiválcový motor tak bude ležet uprostřed a pohánět zadní kola.

Nový hybrid se představil v Tokiu a je postavený kolem vidlicového šestiválce s přímým vstřikováním a výkonem přes 310 koní. Převodovka pak hostí elektromotor o výkonu čtyřiceti koní a celé to stádo posílá na přední kola. Každé z těch zadních pohání elektromotor o výkonu 27 koní.NSX bude v tomto směru čestnou výjimkou, malé elektromotory dostane na přední kola, šestiválec dozadu. Měla by také mít vyšší výkon. Protože už tak, jak míří do amerických sedanů Hondy, má E-SH-AWD přes čtyři stovky koní, bude nový stroj jistě zajímavým zjevením.Jak by mohl vypadat, ukazuje třeba malý EV-STER – ten mimochodem míří na silnice, ale zatím jen ty Japonské. Bude mít elektromotor o výkonu do 64 koní, nebo podobně silný spalovcí tříválec s 660 mililitry objemu. Za omezením výkonu stojí japonské předpisy na kei-cars, které limitují také vnější rozměry auta (3,4 m délky, 1,48 m šířky).Regule bohužel snižují na minimum pravděpodobnost, že auto uvidíme v Evropě. Skromné rozměry znamenají horší ochranu posádky a řešení tohoto problému pak stojí peníze. A drahý roadster se 64 koni si nikdo nekoupí. Teoreticky. Prakticky Honda prodej auta v Evropě zatím nevyloučila a teprve se o něm chystá rozhodnout.

13.12.2011 8:00| autor: Martin Plaštiak

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist