autoweb.cz > Honda > Honda Civic > Honda představuje nový Civic Type R. Vypadá umírněně, jezdit ale bude ostře
Honda představuje nový Civic Type R. Vypadá umírněně, jezdit ale bude ostře
V rámci vývoje konstruktéři společnosti Honda zdokonalili každý aspekt nového modelu, včetně konstrukčních vylepšení, která zvyšují aerodynamický výkon. Díky lehkým komponentům a vylepšením hnací jednotky je model Type R výkonnější a agilnější než kdykoli předtím.
Nový model Type R staví na vývoji konceptu „ultimátního sportovního 2.0“ a sportovním vzhledu designu nedávno představeného modelu Honda Civic e:HEV. S cílem zvýraznit již tak elegantní a sportovní siluetu je model Type R nižší a širší. S podběhy kol, které se rozprostírají nad lehkými 19palcovými matně černými litými koly, obutými do na míru vyrobených pneumatik Michelin Pilot Sport 4S.
Během vývoje pracovali konstruktéři společnosti Honda na konceptu vytvoření „ultimátního sportovního 2.0“ nejlepšího provedení vysoce výkonného vozu s motorem vpředu a pohonem předních kol. Design exteriéru nyní ztělesňuje pocit jednoty se skvěle integrovanými designovými prvky, jako je zadní panel a zadní dveře, které byly vyvinuty exkluzivně pro model Type R a přinášejí vylepšené aerodynamické vlastnosti.
Velká spodní maska předního nárazníku maximalizuje proudění vzduchu k motoru společně s novou odlehčenou kapotou s průduchem, který opět maximalizuje proudění vzduchu kolem přední části.
Čtěte také:
Honda Civic Type R vytvořila nový traťový rekord na okruhu Suzuka
Honda Civic Type R je oficiálním safety carem seriálu WTCR
Honda Civic Type R: Tovární bosozoku
Mezi další konstrukční detaily, které pomáhají dosáhnout co nejvyššího přítlaku, patří spoilery bočních prahů za předními koly a nový, větší zadní difuzor, který je zabudován přímo do spodní části podlahy – s tvarem navrženým tak, aby fungoval v souhře s karoserií nahoře.
Nový dramatický design zadního spoileru dále přispívá k vytváření přítlaku. Samotný spoiler je nakloněn dozadu s cílem snížit odpor vzduchu. Zadní spoiler, podepřený novými odlévanými hliníkovými držáky, je posazen níže, ale je širší než u předchozího modelu, což zdůrazňuje novou elegantní linii střechy a širší postoj.
Mezi možné provedení laku karosérie patří i ikonická bílá Championship White, na kterou nadšenci vozů Honda Type R nedají dopustit, a také barvy Rallye Red, Racing Blue, Crystal Black a Sonic Grey Pearls.
Interiér nového modelu byl vytvořen s cílem zvýšit radost z jízdy a míru pozornosti při řízení. Zachovává si vysokou úroveň pohodlí, praktičnosti a kultivovanosti zcela nového modelu Civic e:HEV a povznáší ji emotivními detaily a prvky zaměřenými na výkon, jako je ikonická klasická červená výbava vozů Type R.
Emotivní kokpit je navržen tak, aby podporoval intenzivní zážitky z jízdy: řidič sedí níže než dříve, má lepší výhled přes nižší kapotu, jsou omezeny mrtvé úhly a zredukovány reflexní prvky. Lehká přední sportovní sedadla s čalouněním se semišovým efektem nabízejí výjimečnou podporu pro správnou podporu řidiče na závodní trati a zároveň poskytují dostatek pohodlí během dlouhých jízd.
Řidiči mohou plynule přepínat mezi nastaveními vozu různé režimy pro motor, řízení, odpružení a zvuk motoru. Kromě režimů předprogramovanými Comfort, Sport a R byl představen nový režim „Individual“, který umožňuje přizpůsobit si zážitek z jízdy podle svého.
Výkonný datalogger LogR společnosti Honda se v této generaci modelu Type R vrací ve značně aktualizovaném formátu a nyní kombinuje údaje o výkonu shromážděné senzory ve vozidle s aplikací pro chytré telefony. Řidičům tak pomáhá sledovat a zaznamenávat různé metriky v reálném čase.
Mezi klíčové funkce patří stopky pro zaznamenávání časů na kolo, třecí zóny pneumatiky ve 3D, které zobrazují maximální sílu, kterou mohou pneumatiky vozu dosáhnout, inovativní funkce bodování, která pomáhá řidičům zlepšit jejich dovednosti na trati s cílem zaujmout řidiče a podporovat bezpečnost, přesnost a stále rychlejší kola na trati.
Model Civic Type R je známý svými výkonnými a vysokootáčkovými motory. Nový model staví na oceňovaném základu svého předchůdce a dále rozvíjí motor z předchozího modelu Type-R. Poskytuje tak nejrychlejší a nejnávykovější jízdu v historii modelu, která však zůstává bezpečná.
Změny se projevily v upraveném turbodmychadlu, které má nyní kompaktnější těleso ke zlepšení celkové účinnosti jednotky. Samotná turbína má jak počet lopatek, tak jejich tvar optimalizovaný pro zvýšení výkonu a zlepšení proudění vzduchu. Výsledkem je nejsilnější přeplňovaný motor VTEC v modelu Type R.
Revidovaný, vysoce účinný výfukový systém přispívá ve spojení s výše uvedenými součástmi na zlepšení poměru výkonu a hmotnosti, točivého momentu a maximální rychlosti ve srovnání s předchozí generací modelu Type R. Díky němu podává model Civic Type R 2023 jeden z nejlepších výkonů na litr ve své třídě.
Optimalizovaná verze šestistupňové manuální převodovky pomáhá řidičům cítit propojení s jejich vozem. Právě díky této převodovce předchozí generace okouzlila fanoušky po celém světě. Přepracovaný systém přizpůsobení otáček s automatickým meziplynem zajišťuje dokonale spárované přizpůsobení otáček při řazení nižších převodových stupňů, což pomáhá vyvážení vozu při vjezdu do zatáčky. Vysoko výkonná převodovka dostala extrémně tuhý mechanismus řazení a optimalizované uspořádání řadicí kulisy pro bezpečné a velmi přesné řazení.
Vylepšený brzdový systém Brembo zachovává dvoudílné kotouče z předchozí generace pro umocnění pocitu a dlouhou životnost. Nový vůz se vyznačuje vylepšenou regulací teploty a chlazením prostřednictvím modernizovaného chladiče, což zajišťuje trvalý a optimální výkon při intenzivním používání. Nový design trojitého výfuku s vylepšenou modulací zvuku zlepšuje zvukový vjem a dále posiluje spojení řidiče s vozem.
Zcela nový model Honda Civic Type R se začne prodávat příští rok, přičemž první dodávky zákazníkům v Evropě začnou od začátku roku 2023.