Honda CR-Z – crash test EuroNCAP

První sportovní hybrid na světě si v crash testech vedl skvěle a zaslouženě si odnáší plný počet hvězdiček. Jen děti se do něj moc nevejdou.

Metodika EuroNCAP řadí CR-Z, fakticky třídveřový hatchback, mezi malá rodinná auta. Patří tak do stejné skupiny jako Citroën C4 a vzhledem k podobné hmotnosti je s ním plně srovnatelná. V podstatě stejně dobře jako Francouz (90 %) zvládá Honda ochranu dospělých, získala 93 procent. Nejlepší mezi malými rodinnými vozy byla o sto kilo těžší Alfa romeo Giulietta s 97 %, nejhorší pak téměř stejně těžký Civic se stále slušnými 79 %. K nohám cestujících vpředu se CR-Z chová slušně i v případě nehody. Honda navíc v dalších testech prokázala, že v bezpečí budou také cestující jiných velikostí, usazeni v jiných pozicích než použité figuríny. Japonské auto si navíc vedlo dobře při obou nárazech ze strany (auto i sloup) a dokázalo ochránit všechny části těla figuríny přinejmenším adekvátně (druhý nejvyšší z pěti stupňů). Dobré výsledky podaly také opěrky sedadel.S dětmi měli technici EuroNCAP trochu problémy. V malém hybridu totiž není místa nazbyt a ačkoli zadní sedadla mají úchyty ISOFIX, dostat na ně dětské sedačky vyžaduje trochu improvizace. Technici museli provést testy na ochranu dospělých a dětí zvlášť, když totiž dopředu usadili podle předpisů figuríny dospělých, děti se už dozadu nevešly. Zpráva důrazně doporučuje posunout přední sedadla co nejvíce dopředu vždy když za nimi sedí děti. Krom těchto potíží však Honda dopadla dobře a s 80 procenty spadla do průměru třídy. Horší byl například Volkswagen Scirocco se 73 %, nejlepší jsou Alfa Giulietta a Citroën C4 s 85 %. Jejich hlavy však budou chráněny dobře a ti starostlivější mohou vozit dítě vpředu otočené proti směru jízdy. Airbag spolujezdce je vypínatelný a informace o jeho stavu jsou podaně jasně. Zpráva EuroNCAP se pochvalně vyjadřuje i o informačních štítcích v interiéru.71 % za ochranu chodců je jeden z nejlepších výsledků ve třídě, Honda zaostala za vedoucím Subaru Impreza o jediné procento. Obvyklé skóre se přitom pohybuje pod šedesáti procenty. Nárazník i přední hrana kapoty jsou k chodcům zvlášť ohleduplné a kapota je tím místem, na které budou chtít spadnout dětské hlavy. Malé výhrady měli komisaři jen k místům, kam obvykle padají hlavy dospělých. Výsledky tu nebyly vyloženě špatné, ale do některých míst podle EuroNCAP přistát nechcete.

Honda CR-Z fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Honda CR-Z fotogalerie

Elektroničtí pomocníci vysloužili Hondě (stejně jako u Civiku) nadprůměrných 86 procent. Mohou a to standardně montovaná stabilizace a sériový ukazatel stavu zapnutí pásů. Chybějící body jdou na vrub nastavitelnému omezovači rychlosti, který není k dispozici ani za příplatek.

autoweb.cz

26.8.2010 8:03

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist