autoweb.cz > Honda > Honda CR-V > Honda CR-V 2.2 i-DTEC AT
Honda CR-V 2.2 i-DTEC AT
Dynamika 5
Chování na silnici 5
Provozní náklady 5
Praktičnost 5
X-Factor 5
Celkové hodnocení 5
RADOSTI
Promyšlený interiér, pohodlný podvozek, dobrý motor
STAROSTI
Horší materiály, mizerná převodovka, vysoká spotřeba
Když jsem před lety poprvé seděl v Hondě CR-V, líbila se mi. Solidní zpracování a pár zajímavých nápadů v interiéru způsobily, že jsem byl za volantem jako doma. Jako by na mě někdo v Japonsku myslel. Ale vzpomínky mohou klamat, zdá se. Kabina Hondy dnes nevypadá tak dobře. Došlo tu ke změnám, ale že by k horšímu? Spíš se změnila měřítka. Kdysi zajímavý volant najednou vypadá, že se o netradiční vzhled jen neúspěšně snaží pár kusy tvrdého plastu. Palubní deska působí stroze, až nezajímavě, a navigaci s dotykovým displejem obsypávají sousty tlačítek. Je nepřehledná a ošklivá. Dojem korunuje okolí voliče převodovky, které vypadá jako laciná čínská imitace sebe sama.
Pochybné kvality interiéru mě zaskočily o to víc, že z venku působí CR-V stále stejně. Je trochu ošklivé, ale velmi sympatickým způsobem. Zůstává zajímavé a mnoho lidí si ho kvůli tomu koupí. Neudělají špatně, Honda vždy patřila k nejlepším ve třídě. Spoustu prostoru vpředu i vzadu doplňuje dobře naladěný podvozek, který staví rychlost v zatáčkách až daleko za pohodlí posádky. Pokud by vám prodejce tvrdil něco o sportovní jízdě, nevěřte mu. Naftové CR-V je tak nesportovní, jak jen může sportovně užitkový vůz být. Na přední pneumatiky se musí opatrně, přesto budou nadávat v každé ostřeji projeté zatáčce. I CR-V se nechá vést svižně, ale sportovní zážitek to nebude. Na řízení plynem rovnou zapomeňte a přesnost ovládacích prvků je spíš průměrná.V minulosti bylo možné koupit CR-V s automatem pouze v kombinaci s benzínovým dvoulitrem pod kapotou. Pokud si tuto verzi někdo pořídil, hořce litoval – auto nejelo a žralo s biblickou nestřídmostí. Příchod nového čtyřválce 2.2 i-DTEC zjednal nápravu a Honda nabídla zájemcům o automat také silný diesel. Benzínová verze v ceníku zůstává, my však důrazně doporučujeme připlatit šedesát tisíc za dvě deci objemu, turbo a privilegium tankovat z černé pistole.
Zážehový dvoulitr má pouhých 192 newtonmetrů točivého momentu, diesel nabídne téměř dvakrát tolik: 350 Nm. Odhadem čtvrtinu z toho spolkne hydrodynamický měnič, takže ani se silou Rudolfa Diesela nejede těžké auto vůbec dobře. Honda oslnivé výkony neslibuje. Udává zrychlení z nuly na sto za 10,6 sekundy a CR-V s automatem je pomalé objektivně i subjektivně. Vzhledem k milionové cenovce nelze jeho výkony označit jinak než slovem mizerné. S manuálem přitom zrychlí stejně vybavený vůz na 100 km/h za 9,6 vteřiny.Automatická převodovka řadí hladce, ale ospale. Auto nikdy nikam nespěchá a silami mrhá tak okázale, až je to nepříjemné. Ucítíte, jak se vám výkon moderního motoru rozplývá pod nohama a v měniči mizí kůň za koněm jako v obrovském mlýnku na maso. Stejně rychle zmizí také vaše peníze z nádrže, nové CR-V nepatří k těm skromným. Honda udává kombinovanou spotřebu 7,4 litru na sto kilometrů, v reálu se však jen s námahou dostanete pod devět.
Na straně motoru chyba není. V Accordu se chová jako silná a úsporná jednotka, pod kapotou CR-V jej o obě ctnosti připravuje automat. Třetí mu ale upřít nedokáže. i-DTEC je tichý a kultivovaný jako málokterý čtyřválcový diesel. Jeho zvuk není nepříjemný, ani vzdáleně nepřipomíná hrubé klapání něktrých konkurentů. To platí i pokud si ho poslechnete zvenku, kde jeho projev netlumí silná vrstva izolace.Připlatit za diesel se vyplatí, na rozdíl od automatu. Ale kde ještě ušetřit? Ani za 1 009 000 korun (nafta+manuál) totiž stárnoucí CR-V valný smysl nedává. Po chvilce koukání do tabulek zjistíte zajímavou věc. Naše verze Top Executive stojí o 140 víc než nižší stupeň výbavy, který ale nepostrádá nic důležitého. Za tuto částku koupíte ošklivou navigaci, radarový tempomat a couvací kameru. Například parkovací senzory najdete už v CR-V Executive za 869 000 Kč, tak na co kameru?
Honda CR-V fotogalerie – vše co potřebujete vidět
Jediná zajímavá položka je systém CMBS, který pomocí radaru hlídá prostor před autem a reaguje na hrozící nebezpečí. Bohužel nefunguje docela správně a své pravomoci využívá častěji než by měl. Pokud elektronika dojde k závěru, že hrozí nehoda, začne výstražně škubat bezpečnostním pásem řidiče. Následně bude sama brzdit, nejprve lehce a těsně před srážkou naplno. Jenže zbytečné trhání za pás a blikající přístroje vás přimějí nabourat spíš než co jiného. Naštěstí jde vypnout.Verdikt
Chcete-li CR-V v nejvyšší výbavě s automatem, rozmýšlejte dvakrát. Honda stále stojí za úvahu, ale už nesedí na vrcholu třídy zdaleka tak pevně, jak tomu bylo před lety. O slovo se hlásí Ford Kuga, Mazda CX-7 a řada dalších. Honda staví své kvality okolo pohodlí posádky, takže si auto prolezte, a pokud se v něm nebudete cítit dobře, jděte ke konkurenci. Pokud vám kabina sedne, může být CR-V tím pravým.
Ale připlaťte šedesát tisíc korun za diesel. Dvě třetiny z nich získáte zpět, když si nepořídíte mizernou automatickou převodovku. Jistě také vystačíte s výbavou Executive. Za ušetřených 140 tisíc můžete koupit manželce kožich z mláďat polární lišky a přijdete jen o ošklivou navigaci s dotykovým displejem, radarový tempomat a CMBS. Možná si myslíte, že se bez nich neobejdete, ale to je krutý omyl. Je lepší bloudit týden v polích, než být jedinou hodinu vystaven péči systému CMBS.
Martin Plaštiak
Měření a technické údaje
Motor | |
---|---|
Konstrukce | řadový čtyřválec |
Palivo | motorová nafta |
Rozvod | DOHC |
Plnění | přeplňování turbodmychadlem |
Uložení | vpředu napříč |
Zdvihový objem (cm3) | 2199 |
Kompresní poměr | 16,3 : 1 |
Vrtání x zdvih (mm) | 85 x 96,9 |
Převodovka | pětistupňová automatická |
Poháněná kola | všechna čtyři |
Podvozek | |
Vpředu | vzpěry MacPherson, vinuté pružiny, kapalinové tlumiče, stabilizátor |
Vzadu | dvojité lichoběžníkové závěsy, vinuté pružiny, kapalinové tlumiče, stabilizátor |
Brzdy vpředu | kotoučové s vnitřním chlazením, 293 mm |
Brzdy vzadu | kotoučové, 302 mm |
Pneumatiky vpředu | 225/65 R17 |
Pneumatiky vzadu | 225/65 R17 |
Výkon a spotřeba | |
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) | 110/150 ve 4000 ot./min. |
Točivý moment (Nm) | 350 ve 2000-2750 ot./min. |
Výkon/hmotnost (k/t) | 84 |
0-100 km/h (s) | 10,6 |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 187 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 7,4 |
Objem nádrže (l) | 58 |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka (mm) | 4570 |
Šířka (mm) | 1820 |
Výška (mm) | 1675 |
Rozvor náprav (mm) | 2630 |
Provozní hmotnost (kg) | 1782 |
Celková hmotnost (kg) | 2220 |
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg) | 600 |
Hmotnost přívěsu brzděného (kg) | 1500 |
Zavazadlový prostor (l) | 524 |
Ceny | |
Základní cena modelu | 599 000 Kč |
Základní cena test. verze | 809 000 Kč |
Cena testovaného vozu | 1 049 000 Kč |