Honda HR-V (2015): evropská verze crossoveru Vezel se představí v Paříži
autoweb.cz > Honda CR-V (2015) dostala po faceliftu diesel 1.6 i-DTEC s výkonem 160 koní
Honda CR-V (2015) dostala po faceliftu diesel 1.6 i-DTEC s výkonem 160 koní
Modernizace modelu CR-V zasáhla vizuálně hlavně příď auta, kde došlo na tradiční výměnu původních světel za novější s pásy LED, k tomu byla naroubována nová maska chladiče a obligátně byly nahrazeny i nárazníky za nové kusy plastu s jinak tvarovanými mlhovkami. To, co je u přepracovaného crossoveru Hondy skutečně důležité, však z úvodních fotek novinky neuvidíte.
Honda se rozhodla vyřadit z nabídky 2,2litrový naftový čtyřválec o výkonu 150 koní a točivém momentu 350 newtonmetrů a v duchu dowsizingu jej nahradit menší šestnáctistovkou i-DTEC ze série Earth Dreams Technology, maximálním výkonem 160 koňských sil a identickými 350 Nm.
Spotřebou v tradičním slova smyslu se Japonci zatím nepochlubili, tvrdí však, že ve spojení se šestistupňovou manuální převodovkou emituje tato pohonná jednotka „méně než 130 gramů oxidu uhličitého na kilometr“ a to by znamenalo v průměru cirka 4,9 litru na 100 kilometrů. Jen o trochu hůře na tom bude verze vybavená zbrusu novým devítistupňovým automatem – 135 g/km, což je ekvivalent 5,1 l/100 km. V prodeji nadále zůstává i model s pohonem předních kol a výkonem naladěným na 120 koní, jeho emise se však snížily ze 119 na 117 g a papírově tedy spadla i spotřeba ze 4,5 na 4,4 litru nafty.