Honda CR-V (2006 – 2011)

Třetí generace Hondy CR-V patří k nejoblíbenějším ojetým SUV na trhu. Má pověst spolehlivého vozu, ale pokud se něco pokazí, ceny některých dílů jsou vysoké.

RADOSTI
Prostorný interiér, velký zavazadelník, dobré jízdní vlastnosti, přesné řazení, dostatek ojetin na trhu.

STAROSTI
Vysoké ceny některých náhradních dílů, menší nabídka dílů z druhovýroby, mnohdy vyšší ceny ojetin.¨

Japonská vozidla Honda CR-V a Toyota RAV4 dlouho udávala tempo ve třídě SUV. Ani nyní nestojí stranou, jen jim narostla zdatná konkurence – ať už v podobě korejských automobilů, nebo německých „es-ú-véček“ či české Škody Yeti. Dnes má zkrátka zájemce o tento typ vozu výrazně větší výběr, což určitě není na škodu.

„Cé-er-véčko“ si přitom stejně jako „rav-čtyřka“ stále drží pozici jednoho z nejlepších ve třídě. Třetí generaci Hondy CR-V nevyjímaje. Vždyť ji zdobí pověst spolehlivosti a dobrých jízdních vlastností.

Řidič a posádka ale ocení i dobře zpracovaný interiér, nabízející dostatek prostoru ve všech směrech. Tísnit se tu nebude nikdo, ani cestující na zadních sedadlech. Pochvalu si zaslouží i samotné sedačky nabízející dostatek pohodlí. Stejně tak kladně hodnotíme pracoviště řidiče.


Výhodou je vyšší poloha řadicí páky, čímž se konstruktérům podařilo zajistit její příjemnější a rychlejší obsluhu. Středový panel palubní desky není přeplácaný a tlačítka mají ideální rozměr – nejsou titěrná, ale ani příliš velká. Navíc v prostoru pro cestující najdete dostatek odkládacích míst.

Dobře si stojí také zavazadelník, který má objem 524 litrů. Rezervní kolo se z pátých dveří, kde mělo místo u předchozí generace „cé-er-véčka“, přesunulo pod podlahu zavazadlového prostoru a páté dveře jsou otevírány nahoru, místo do strany, jak tomu bylo dříve. Třetí generace vozu se tedy proti předchůdci citelně proměnila a troufneme si i říci, že v mnoha ohledech udělala značný krok kupředu. To je samozřejmě fakt, který se cení i na trhu ojetých vozidel.

Ještě více jsou pak hodnoceny jízdní vlastnosti, jenž patří taktéž ke světlým stránkám vozu. Honda CR-V si vede velmi dobře na silnici, ale obstojí i při jízdě v lehčím terénu. Jen nezapomeňte, že se jedná o SUV a chtít po takovém automobilu výkony hodné off-roadu je nejen nerozumné, ale nezřídka to i vede k poškození automobilu.

Honda CR-V 1997-2001

Ojetá auta | vydáno 20. 2. 2007

Proto pozor při výběru ojetého „cé-er-véčka“. Určitě nepodceňte kontrolu podvozku na zvedáku a při zkušební jízdě prověřte, zda vozidlo netahá do stran. Ne každý majitel se k němu totiž chová, jak má. Stačí se kouknout, jakou rychlostí někteří řidiči „es-ú-véček“ berou zpomalovací prahy. Podvozky takových aut dostávají dost zabrat, bez ohledu na to, že zvládnou více než podvozky běžných osobáků.

Honda CR-V vyjela se spolehlivým benzinovým motorem 2.0 i-VTEC o výkonu 110 kW, což je zcela vyhovující hodnota. Spotřeba ale mnohým už tolik nevyhovuje, a tak je dobře, že se automobil dostal na trh i s turbodieselem. Jedná se o pohonnou jednotku z dílen Honda a v CR-V se objevila už u předchozí generace.

Turbodiesel 2.2 i-CTDi disponuje výkonem 103 kW a s automobilem si bez problémů poradí. V roce 2009 se pod kapotou vozu objevila modernizovaná podoba tohoto povedeného naftového motoru pod označením 2.2 i-DTEC. V tomto případě jde o turbodiesel s výkonem 110 kW.

U naftových „cé-er-véček“ si dejte pozor na stav filtru pevných částic a především u 2.2 i-CTDi i na stav turba. Občas se lze setkat s nadměrně opotřebeným motorem 2.2 i-CDTi, což je důsledek naprostého utahání, kdy bylo s vozem ježděno takříkajíc nadoraz, bez řádného zahřívání před rychlou jízdou a dochlazení před vypnutím motoru. K problémům může přispět i nevhodně dlouhý interval výměny motorového oleje u hodně zatěžovaných vozidel.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Tyto agregáty pak odcházejí a opravy vyžadující výměnu polomotoru se šplhají do naprosto nesmyslných výšin. Při výběru automobilu proto dobře naslouchejte běhu turbodieselu, sledujte barvu výfukových plynů i chování motoru při změně otáček. Naprostá většina aut je naštěstí bez vážných problémů a dalším majitelům budou ještě dlouho dobře sloužit.

„Ke známým problémům patří samovolné vybíjení autobaterie, které lze pozorovat při stání vozidla po dobu několika dnů,“ upozorňuje Jindřich Topol, manažer výkupu AAA AUTO. Některé automobily vykazují vůle nejen ne přední nápravě, ale také v silentblocích zadní nápravy. Zde hodně záleží na počtu ujetých kilometrů a po jakých površích se vůz pohyboval.

„Občas se vyskytne automobil se závadou autorádia nebo navigace, takže určitě neopomeňte prověrku veškeré komfortní výbavy vozu,“ radí zástupce AAA AUTO. Pozor si dejte také na stav brzd, někdy jsou u prodávaných ojetých „cé-er-véček“ už citelně opotřebené. „Stejně tak se občas objeví automobil s nadměrně opotřebenou spojkou,“ dodává Jindřich Topol z AAA AUTO. Jen dodejme, že některé ceny náhradních dílů pořizovací cenou moc nepotěší a ne vše lze sehnat z druhovýroby.

Ve zpětném zrcátku
2006 – na podzim představení modelu se zážehovým motorem 2.0 i-VTEC/110 kW (v USA a Kanadě také 2.4 i-VTEC/124 kW) a turbodieselem 2.2 i-CTDi/103 kW.
2009 – na podzim facelift a modernizace, výrazné rozšíření luxusní výbavy, nový turbodiesel 2.2 i-DTEC/110 kW.
2011 – v závěru roku ukončení prodeje a od roku 2012 nahrazení čtvrtou generací modelu CR-V.

Bezpečnost dle EuroNCAP
Nárazovou zkouškou Euro NCAP prošla Honda CR-V třetí generace v roce 2007 a za bezpečnost posádky dostala čtyři hvězdičky z pěti možných. Stejně tak byla ohodnocena bezpečnost dětí v autosedačkách a za ohleduplnost při střetu s chodcem si automobil připsal dvě hvězdy ze čtyř maximálně udělovaných.

 

20.1.2016 7:53| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist