autoweb.cz > Honda Civic Type-R pomalu vstupuje na scénu
Honda Civic Type-R pomalu vstupuje na scénu
Japonská automobilka nechala v těchto dnech usednout za volant svého připravovaného hot-hatche hned několik novinářů. My mezi ně sice nepatříme, ale to neznamená, že vám nemůžeme nabídnout nové informace, které automobilka v souvislosti s tím uvolnila do světa.
Předně můžete zavítat do galerie, kde najdete ostrý hatchback doslova ze všech úhlů, a v podobě, která je velmi blízká produkční verzi. To až do této chvíle nebylo možné, Honda se proháněla po Nürburgringu s klasickou kamufláží, ze které bylo obtížné vyvodit detaily. Především je patrné, že auto radikálně naroste do šířky, to aby mohlo ve svých podbězích ukrýt devatenáctipalcové disky, za kterými se budou skrývat obří kotouče Brembo.
Zcela přepracován bude podvozek, auto poputuje o nějaký ten milimetřík blíže asfaltu a zároveň dostane celou řadu elektrických systémů pro případ, že by za jeho volant usedl někdo, kdo s ostrými předokolkami nemá velkou zkušenost. Ehm, třeba vaše manželka, alespoň pokud se nejmenuje Sabine Schmitz.
Společně s propracovanou aerodynamikou, o kterou se bude starat jednak difuzor v zadní části, rozlehlý spoiler a aerodynamičtější nárazník, by měl Civic Type-R stanout na prvním místě mezi předokolkami na Nürburgringu. Alespoň tak si to automobilka plánuje, nereálné to ale není. Pohonná jednotka, přeplňovaný žážehový dvoulitr, bude naladěný na výkon okolo 280 koní, což je o 15 koní více, než nabídne dosavadní král Severní smyčky, Renault Mégane 265 Trophy.
Za volant Civicu Type-R usedl tovární jezdec šampionátu WTCC, Gabriele Tarquini, který si pochvaloval naladění motoru, především jeho výkon a charakteristiku. Zároveň byl nadšený ochotou, s jakou se auto vrhá do zatáček, podle jeho slov je auto „velmi blízké jeho závodnímu speciálu“. No, sami se nemůžeme dočkat, až to okusíme na vlastní kůži.