autoweb.cz > Honda Civic Type R (2014): opět jen jako koncept, dvoulitrové turbo však doplní manuál
Honda Civic Type R (2014): opět jen jako koncept, dvoulitrové turbo však doplní manuál
Pokud jste na tradičním podzimním pařížském autosalonu očekávali sériový Civic Type-R, který se podle slibů Hondy pustí do souboje o nejlepší čas mezi předokolkami na Severní smyčce Nürburgringu, máte důvod být tak trochu zklamáni. Japonci opět vystaví pouze koncept, jako tomu bylo i v Ženevě, ve své tiskové zprávě však uvádí, že se produkčního auta dočkáme už v příštím roce.
V případě, že máte chuť hledat stylistické rozdíly mezi červeným jarním a podzimním modrým modelem, můžete to samozřejmě zkusit, my se zatím podíváme na další nové technické střípky, které Honda vypustila. Předně musíme zkonstatovat, že detailů k motoru je pořád jako šafránu. Automobilka znovu naznačila „výkon před 280 koní“, neoficiálně se však říká, že nové „CTR“ bude mít 300 koní a přes 400 newtonmetrů dostupných od 2000 otáček, což postačí na 100 km/h za méně než 6 sekund.
Zastáncům atmosfér se přechod na přeplňování jistě líbit nebude, ty ostatní jistě potěší, že motor 2.0 turbo i-VTEC série Earth Dreams Technology bude schopen točit 7000 otáček za minutu. Honda slibuje „senzační jízdní zážitky“, které jsou „bezkonkurenční proti všem předchozím verzím modelu Type R“ a „začátek nové éry výkonů značky“. Svá slova se snaží podpořit třeba i tím, že místo zvažované dvouspojkové převodovky dostane nový ostrý Civic standardní šestistupňový manuál.
Součástí výbavy Hondy Civic Type R budou kupříkladu adaptivní čtyřstupňově stavitelné tlumiče, podvozek snížený o 30 mm, tlačítko R+ aktivující nejsportovnější režim auta či konstrukce na přední nápravě nazvaná „Steer axis“ potlačující přenosy sil od kol do řízení při změnách výkonového zatížení, podobně jako tomu bylo u Fordu Focus RS či je u současného držitele rekordu na Ringu – Renaultu Mégane RS 275 Trophy-R.