autoweb.cz > Honda > Honda Civic > honda civic tourer > Honda Civic Tourer (2014) na českém trhu + první jízdní dojmy
Honda Civic Tourer (2014) na českém trhu + první jízdní dojmy
Japonská automobilka oficiálně vstupuje na český trh s praktičtější variantou Hondy Civic, která má v segmentu C namířeno především proti koncernové dvojici Volkswagen Golf Variant a Škoda Octavia Combi, kterou poráží v její vlastní kategorii – velikosti zavazadlového prostoru. Nová Honda Civic Tourer totiž ve svých útrobách pojme až 624 litrů nákladu (po sklopení zadních sedadel 1668 litrů), nutno ovšem podotknout, že plných 117 litrů z této hodnoty je vyhrazeno pro odkládací prostor pod podlahou kufru.
Ten je ovšem dimenzován tak, aby pojmul dvě kabinová zavazadla, mimo to hlavní prostor pojme minimálně další čtyři velká zavazadla a něco drobností navíc. Podlaha je také rozdělena na další, menší přihrádku, která pojme roletku kufru ve chvílích, kdy není používána. Navíc ji lze srolovat jedním dotykem, praktická síťka oddělující zavazadlový prostor od prostoru pro posádku je navíc uchytitelná ve dvou polohách – tradičně v úrovni horní hrany zadních opěradel, nebo při jejich úpatí. Nechybí ani unikátní řešení odklápění zadních sedáků MagicSeat.
Podlaha kufru s novým kobercem slibujícím snazší údržbu byla oproti pětidveřové verzi o něco navýšena, takže po sklopení sedadel nyní vytvoří zcela rovnou plochu, oproti hatchbacku se také snížila nákladová hrana, a to o 125 mm. Celkově se kombík oproti svému krátkému sourozenci prodloužil o 220 mm na celkových 4535 mm, logicky zejména v oblasti zadního převisu. Jinak s pětiveřovou variantou kombík sdílí většinu techniky a karosářských dílů. Změn doznala kromě celé zádi také efektní plovoucí střecha a okna zadních dveří, spodní plechový díl je však s pětidveřovým hatchbackem totožný.
Z technického hlediska Tourer čerpá z kratší varianty, pod kapotou se tedy mohou usídlit dva motory – benzínový 1.8 i-VTEC o výkonu 142 koní při 6500 ot./min. a točivém momentu 174 Nm ve 4300 ot./min., resp. zbrusu nový turbodiesel 1.6 i-DTEC ve specifikaci 120 koní při 4000 ot./min. a 300 Nm ve 2000 ot./min. Benzínová jednotka 1.4 i-VTEC se pod kapotu kombíku nepodívá, automobilka jej zejména z hlediska prezentace Toureru jako dynamického kombíku s důrazem na jízdní zážitky nenabízí. Obě motorizace jsou standardně dostupné se šestistupňovou manuální převodovkou, pětistupňový automat je k mání pouze k zážehové jednotce.
Civic Tourer nezaostává ani po stránce technologií, vybaven může být armádou bezpečnostních a asistenčních systémů ADAS, mezi nimiž nechybí hlídání jízdního pruhu, varování před čelní srážkou, systém rozpoznávání dopravních značek, automatické přepínání dálkových světel, radarový tempovat, hlídání mrtvého úhlu a pohybujících se aut za vozidlem nebo protikolizní systém schopný autonomního zabrždění vozidla v případě nouze. Nově je možné vůz vybavit adaptivními tlumiči na zadní nápravě, které lze nastavovat ve třech jízdních režimech (Dynamic, Normal a Comfort).
V základní výbavě S dostupné pouze pro motorizaci 1.6 i-DTEC však žádný z těchto systémů dostupný není, namísto toho lze získat šest airbagů, elektrické stahování všech oken, hill holder, výškově stavitelné sedadlo řidiče, dálkové ovládání centrálního zamykání, multimediální displej i-MID, zadní sedadla MagicSeat, střešní lyžiny, stop/start systém, LED denní svícení nebo 16″ kola z lehkých slitin.
Honda Civic Tourer (2014): bezpečnostní systémy
Výbavy dále pokračují stupňem Comfort, kde najdeme navíc automatickou klimatizaci, tempomat, autorádio s MP3 a ovládáním na volantu, elektrická zrcátka s vyhříváním nebo dvojité dno kufru s roletkou na jeden dotyk. Další stupeň Sport nabízí navíc automatické stěrače a spínání světel, kožený volant a řadicí páku, zadní parkovací senzory, duální automatickou klimatizaci, přední mlhovky, alarm nebo 17″ kola.
Vyšší Lifestyle dále přihazuje k předchozí výbavě vyhřívaná přední sedadla, parkovací senzory vpředu, automatické zatmavení zpětného zrcátka, adaptivní zadní tlumiče, audio s osmi reproduktory nebo několik kosmetickcýh změn. Vrcholný stupeň Executive hýčká posádku bezklíčovým vstupem, koženým čalouněním, bi-xenonovými světly s automatickým přepínáním dálkových světel či efektním osvětlením při vstupu do vozidla.
Honda Civic Tourer (2014): galerie 100+ fotografií
Bezpečnostní technologie jsou za příplatek ve dvou samostatných paketech – první je dosputný pro Sport, Lifestyle a Executive za 22 500 korun a obsahuje vše výše vyjmenované s výjimkou radarového tempomatu a systému pro zmírnění následků nehody (který je nahrazen protikolizním systémem do 30 km/h), druhý paket pouze pro nejvyšší výbavu Executive za 82 500 korun obsahuje navíc oba chybějící systémy.
Oproti pětidveřovému hatchbacku je Tourer dražší o 28 000 korun, za automatickou převodovku (pouze k motoru 1.8 i-VTEC) je třeba připlatit rovných 30 000 korun. V současné době probíhá do konce měsíce března zaváděcí sleva 30 000 Kč na všechny verze (kromě 1.6 i-DTEC ve výbavě S), standardní ceny před uplatněním zvýhodnění shrnuje následující tabulka.
Honda Civic Tourer (2014): oficiální český ceník
Výbava | 1.8 i-VTEC | 1.6 i-DTEC |
S | – | 502 900 Kč |
Comfort | 487 900 Kč | 522 900 Kč |
Sport | 517 900 Kč | 552 900 Kč |
Lifestyle | 561 400 Kč | 596 400 Kč |
Executive | 619 900 Kč | 654 900 Kč |
Menší výbavové pakety jsou dostupné tři, první s názvem Zimní obsahuje ostřikovače světel a vyhřívaná přední sedadla (jen pro Comfort a Sport za 9000 Kč), druhý Travel totéž plus adaptivní zadní tlumiče (jen pro Sport za 24 000 Kč) a nakonec třetí paket Osvětlení nabízí bi-xenonové světlomety vč. ostřikovačů a automatického přepínání dálkových světel (jen pro Lifestyle za 18 000 Kč).
To by bylo z teorie vše, podívejme se také na to, jak na nás při chvilkovém setkání Civic Tourer zapůsobil v praxi. Design necháme na individuálním posouzení, nicméně z osobního hlediska vypadá Tourer naživo pěkně, snad i lépe než než pětidveřový hatchback. Honda měla v plánu vytvořit atraktivní kombík s vysokou užitnou hodnotou a to se jí podařilo.
Z obou motorů jsme sáhli po novém turbodieselu, který známe již z testu Hondy Civic 1.6 i-DTEC nebo Hondy CR-V 1.6 i-DTEC. Při časovém tlaku nebyl velký prostor dobrat se k vypovídajícím hodnotám spotřeby, nicméně z předchozích zkušeností s motorem můžeme očekávat vynikající spotřebu.
Dynamicky také rozhodně nezaostává, horším dojmem zapůsobila jenom mírně vyšší hlučnost. Jinak si i prodloužený Civic zachovává dobré jízdní vlastnosti, v zatáčkách je schopný velké přilnavosti, je dobře vývážený a pohodlný, celkově příjemný na ovládání. Silnější benzínovou osmnáctistovku jsme bohužel nevyzkoušeli, obě motorizace však v brzké budoucnosti přineseme v plnohodnotném redakčním testu.