autoweb.cz > Honda > Honda Civic > Honda Civic s impozantní maskou Challengeru. Nová Mitsuoka M55 je až děsivou bizarností
Honda Civic s impozantní maskou Challengeru. Nová Mitsuoka M55 je až děsivou bizarností
Japonská Mitsuoka je v automobilovém světě slavná zejména díky kontroverzním a typicky japonsky zvráceným designům. Inspiruje se uměním odvážných historických karosáren a nejčastěji kombinuje modely z domácí produkce ze země vycházejícího slunce se stylingem nejvýznamnějších aut z minulosti. Už dala vzniknout modernímu Mercedesu-Benz SSK na základech Volkswagenu Beetle nebo Chevroletu Corvette s technikou Mazdy MX-5 a teď představuje další zajímavou kontroverzi.
Že by trochu Challenger?
Vůbec nejnovějším modelem značky je Mitsuoka M55. Novinka se nejprve představila loni v listopadu na oslavu 55. výročí automobilky, když její designéři vzali povedenou jedenáctou generaci Hondy Civic a „vylepšili“ ji novou přídí inspirovanou novodobým muscle carem Dodge Challenger. A to nejvíce bizarní je, že lidem se novinka začala líbit natolik, že automobilku začali bombardovat zprávami a přáními na zahájení sériové výroby.
Mitsuoka uvádí, že od oficiálního debutu konceptu dostala více než 1 300 zpráv od potenciálních zájemců, kteří by si novou Mitsuoku M55 chtěli koupit. Údajně se jedná o zákazníky všech věkových kategorií a obou pohlaví. To je hlavní důvod, proč se společnost rozhodla poslechnout volání a udělat z produkční model M55 skutečností.
Ještě si více jak rok počkáme
Novinka se však objeví v prodeji až koncem roku 2025 a automobilka zatím nezveřejnila techniku, s jakou jej bude prodávat. Původní koncept zakládal na nejmodernějším pětidveřovém hatchbacku Honda Civic s čtyřválcovou patnáctistovkou a šestistupňovým manuálem. Jedinou jistotou je, že falešný pětidveřový Challenger se bude prodávat pouze v domácím Japonsku.
Výchozí Honda Civic
Z našeho pohledu je nová Mitsuoka M55 až neuvěřitelnou automobilovou bizarností, ale Japonci mají obecně jiné chutě, a právě ta odlišnost může být hlavním důvodem jejich zájmu. Mitsuoka pak překvapivě počítá s tím, že zřejmě nebude schopna vyrobit dost vozů na to, aby pokryla celou poptávku. Všechny potřebné při přerodu Civicu na Challenger totiž dělá ručně. To je současně důvod, proč výsledný produkt zřejmě nebude levný.