autoweb.cz > Autobazary a vše o ojetých autech > Honda Civic (2001 – 2005)
Honda Civic (2001 – 2005)
RADOSTI
Prostorný interiér, výborné jízdní vlastnosti,výkonné zážehové motory, zdařilá sportovně laděná verze Type-R.
STAROSTI
Slabší odhlučnění podvozku, nepříliš zdařilý posilovač řízení, neexistuje verze kombi.
V roce 2001 byla představena Honda Civic sedmé generace v provedeních tří a pětidveřový hatchback, sedan a kupé. Orok později měla premiéru sportovně laděná verze Type-R s dvoulitrovým atmosférickým motorem o výkonu 147 kW. Téhož roku rozšířil nabídku také přeplňovaný vznětový motor 1.7 CTDi od Isuzu. Modernizací prošel model v roce 2003. Už o dva roky později byl ale nahrazen osmou generací Civicu. Sedan zůstal ve výrobě o jeden rok déle.
Bariérový test Euro NCAP absolvovala sedmá řada Hondy Civic v roce 2001. Zkouškou prošla pětidveřová varianta a za ochranu posádky při nárazu vybojovala čtyři hvězdičky z pěti možných. Tři hvězdy z maximálních čtyř dostal vůz za ohleduplnost při střetu s chodcem.Pozice na trhu
Honda Civic má mezi motoristy velmi dobré jméno. K dobru jí je spolehlivost, výkonné motory i nadprůměrné jízdní vlastnosti. Podvozek automobilu dobře zvládá ostrou sportovní jízdu a pohonné jednotky jsou svým temperamentem vyhlášené. Není divu, že se vůz líbí především sportovně založeným řidičům. Ne každého ale osloví nevýrazný design. Často je Civicu vytýkána vyšší stavba karoserie. O něco lépe jsou na tom verze Sport a Type-R.
Honda Civic fotogalerie – vše co potřebujete vidět
Nejstarší automobily se prodávají zhruba za ceny od 80 000 korun. Nejvíce je na trhu vozidel se zážehovými agregáty o objemu 1,4 a 1,6 litru. Nabídka ojetých civiců je dostatečná. Model se ale netěší tak velkému zájmu jako některé konkurenční vozy. Prodeji se lídrům segmentu rovnat nemůže. Přesto není špatnou volbou.Zpracování
Již při prvním nahlédnutí do interiéru zjistíte,že něco není jak má. Ano, řadicí páka je u sedmé generace Civicu umístěna na středovém panelu palubní desky. Nejde však o nedostatek. Kdo si je na tuto odlišnost schopný zvyknout, rychle zjistí, že má své přednosti. Změna převodových stupňů je pohodlná a rychlá. Ruka řidiče se dříve vrací na volant, což je pozitivní i z hlediska bezpečnosti.
Palubní desku tvoří tvrdý, lacině působící plast.Odkládací schránka před spolujezdcem není největší. Standardně nemají vozy mezi předními sedadly středový tunel, což dělá už tak dostatečně prostorný interiér ještě vzdušnějším. Lze je však dovybavit praktickým tunelem s prostornou uzavíratelnou schránkou. Ta může posloužit jako držák velké PET lahve nebo k odložení menších předmětů. Obsahuje i výsuvný nosič dvou nápojů.
Sedadla potěší pohodlím a solidním bočním vedením. U třídveřového hatchbacku vzniká po odklopení a odsunutí přední sedačky dostatečně velký přístupový prostor k zadním sedadlům. Zavazadelník nabídne objem 370 litrů v základním uspořádání.Jízda
Podvozek Hondy Civic odvádí skvělou práci především v zatáčkách. Automobil se díky němu chová velmi jistě a předvídatelně. Při přejezdu nerovností si ale nelze nevšimnout hlučnější přední nápravy.
VerzeType-R je extrémně tvrdá a pro nějaké vyjížďky po městě ji tedy rozhodně doporučit nelze. Kdo chce sportovnější vůz, který současně nabídne rozumné tlumení, může sáhnout po provedení Sport. Nejlepší cestovní komfort ale nabídnou běžné verze s motory 1.4 16V či 1.6 16V. Všechny verze spojuje přesné řazení. Řízení by ale mohlo mít lepší zpětnou vazbu. Při rychlém otáčení volantem někdy navíc nestíhá pracovat posilovač řízení.Motorizace
Základní čtrnáctistovka není žádný atlet, ale klidnějším řidičům bude vyhovovat. Ocení především úspornou jízdu. Pohonná jednotka 1.6 16V je doslova ideální. Působí kultivovaně, nezruinuje rodinný rozpočet a je neobyčejně čilá. Zejména ve spojení s provedením Sport tento motor zaří.
Dvoulitrový agregát promění Civic ve zbraň. Zejména pokud jde o verzi Type-R s výkonem 147 kW. Ta patří do rukou jen zkušeným řidičům. Brutální zrychlení podporované výraznou zvukovou kulisou je mocnou drogou, které nejeden řidič rád podléhá.
Turbodiesel od japonské automobilky Isuzu nepracuje špatně. Jde o agregát se systémem vstřikování common rail a proměnnou geometrií lopatek turba. Výkonem je ale nevýrazný a spotřebou také neohromí.
Zážehové motory: 1.4 16V/66 kW, 1.6 16V/81 kW, 2.0 16V/110 kW, 2.0 16V/147 kW.
Vznětové motory: 1.7 CTDi/74 kW.
NEJ motory
Dobrá volba: 1.6 16VVTEC
Agregát s proměnným časováním ventilů a výkonem 81 kW pracuje bezvadně. Především ve spojení s provedením Sport jej můžeme doporučit. Ve vyšších otáčkách pohonná jednotka ožívá a její zvuk sílí. S hatchbackem dokáže nečekaně zamávat.
Nevhodný: 1.7 CTDi
Výkon 74 kW je pro Civic dostatečný, víc ale nečekejte. Zpočátku výroby se navíc vyskytovaly problémy s turby. Vynikajícím zážehovým motorům turbodiesel zkrátka nemůže konkurovat.
Časté závady
Výjimkou nejsou zvlněné přední brzdové kotouče,známé je vrzání přední nápravy. „Vinu většinou nese vadné uložení stabilizátoru,“vysvětluje Petr Vaněček, ředitel výkupu AAA AUTO. Setkat se můžete s hlučnější převodovkou nebo průnikem vlhkosti do světlometů a jejich následným mlžením. „Výjimkou není nepříjemné viklání předních sedadel u třídveřových verzí,“ doplňuje Vaněček.
Podle hodnocení TÜV patří vozy z prvních dvou let výroby pouze k průměrně spolehlivým vozidlům. Mladší automobily se ale řadí nad průměr. Také podle Petra Vaněčka patří sedmá generace Hondy Civic ke spolehlivým automobilům: „S problémy se u tohoto modelu často nesetkáváme. Většinou jde jen o drobné nedostatky, které lze snadno odstranit.“