autoweb.cz > Honda > Honda Civic > Honda Civic 1.8 GT
Honda Civic 1.8 GT
Dynamika 8
Chování na silnici 8
Provozní náklady 8
Praktičnost 8
X-Factor 7
Celkové hodnocení 7.8
RADOSTI
Živý motor; slušné řízení; rozumná cena a výbava
STAROSTI
Design nesedne každému; levné detaily; ergonomicky nezdařilý interiér
Honda Civic není na trhu žádným nováčkem. Už od roku 2006 dělí veřejnost na dva tábory – na ty, kterým se líbí a na ty, kterým se nelíbí. Nikdo ale nemůže říct, že si Civicu nevšimne a stalo se mi, že i lidé, kteří o autech neví vůbec nic a nepoznají BMW M3 od Hyundaie, my řekli: „To je ten novej Civic viď? Ten je ale pěknej.“
Jak to vypadá a co je nového?
Svým způsobem nic nového Honda Civic 1.8 GT nepřináší. Jediné, co dostanete, je „sportovní“ maska chladiče, která bez toho plexiskla nevypadá tak plastově a umělohmotně, až levně. Auto také dostalo jinak nastavený podvozek a v interiéru se objevilo několik nových detailů.Pořád ale poznáte, že je to Honda Civic. Uvnitř vám bude dlouho trvat, než se zorientujete. Samozřejmě se na ten „startrek“ dá zvyknout, ale věci jako zasunutí a otočení klasickým klíčkem vpravo a mačkání startovacího tlačítka vlevo není zrovna povedený ergonomický detail. Přehlednost přístrojů je rovněž o zvykání si a poloha za volantem by mohla také být lepší – volant by měl jít více zvednout a přisunout k hrudníku. Uvnitř je ale hodně místa a prostor na zadních sedačkách by mohli někteří konkurenti Civicu doslova závidět.
Jak to jezdí?
Ačkoli byl současný Civic mnohokrát kritizován za to, že opustil zadní nezávislé zavěšení minulé generace za tuhou (levnější a prostorově méně náročnou) nápravu, nějak jsme si na to zvykli. Konkurence také používá spíše tuhou zadní nápravu, i když se najdou výjimky. Honda Civic 1.8 GT si však dokáže poradit s každou silnicí a díky nově nastavenému odpružení jsou jízdní vlastnosti velmi dobré. Jen nebýt toho občasného hlasitého tlučení…
Nedotáčivost nastupuje až při velmi agresivním nájezdu do zatáčky a díky mechanickému řízení budete mít vždy přehled o tom, co se s předními koly děje. Volant také nepůsobí přeposilovaně a je prost vibrací či nežádoucích vlivů jako je přenos točivého momentu do řízení.Zážehový čtyřválec o objemu 1,8 l a výkonu 140 koní se má čile k světu a řidiče přímo vybízí k dynamičtějšímu způsobu jízdy. Už dlouho jsem se nesvezl s novinářským autem, které by tak ochotně hnalo ručičku otáčkoměru až k 7000 ot./min. a zároveň u této hranice odevzdávalo z motoru to nejlepší. Tenhle agregát se systémem i-VTEC se vážně povedl. Osobně se mi moment, kdy se za 4000 ot./min. přepne nastavení vačky z ekonomického na dynamické, líbí. Dodává to motoru velmi osobitý charakter.
Šestistupňová manuální převodovka s jednotkou velmi dobře spolupracuje, i když možná budete mít občas pocit, že jednička, dvojka a trojka mají příliš dlouhé zpřevodování. Na dvojku auto jede přes 100 km/h a pokud jste zvyklý na přeplňované motory, kde jen přidáte plyn, rychle si připomeňte, co to znamená „rychlá práce s řadící pákou“. Na zatáčkovité silnici často přijde ke slovu dvojka, ale jestli máte rádi dynamickou (nebo chcete-li „sportovní“) jízdu, bude se vám to líbit.Brzdy jsou na takové auto adekvátní, ale k citlivosti pedálu lze mít několik výhrad. Fungují totiž spíše principem „zapnout/vypnout“ a například dávkování meziplynu není kvůli tomu zrovna snadné.
Honda Civic fotogalerie – vše co potřebujete vidět
Honda Civic 1.8 GT vás potěší i u pumpy. Pokud se umírníte, lze s ní jezdit za 7 litrů benzínu na 100 km, čemuž pomáhá na dálnici i docela dlouhá šestka. Využívejte ale potenciál motoru naplno a padesátilitrovou nádrž budete muset plnit každých 400 km.Mám si to koupit?
Když je váš rozpočet napjatý a vy prostě chcete auto, které má rozumně silný motor a bohatou výbavu, těžko byste jinde našli lépe. Za 489 000 korun totiž nyní v akci dostanete právě tento stupeň výbavy GT, který přináší automatickou klimatizaci, tempomat, solidní audio systém s přípojkou pro externí zdroj hudby, slušné sedačky s částečně koženým čalouněním, 17“ ráfky, parkovací senzory a ukazatel doporučeného převodového stupně. Okénka s elektrickým ovládáním a centrální zamykání jsou samozřejmostí.
Verdikt
Pokud hledáte řidičsky zajímavé auto, které má zároveň dobrou výbavu, ale váš rozpočet je omezený, nemusíte se smiřovat s ojetinou nebo s vozem sice lákavé ceny, ale nevalné pověsti. Jen si musíte pospíšit, protože akční nabídka na Civic s výborným motorem 1,8 l nemusí trvat věčně.
Dalibor Žák
Měření a technické údaje
Motor | |
---|---|
Konstrukce | řadový čtyřválec |
Palivo | benzín |
Rozvod | SOHC i-VTEC |
Plnění | atmosférické sání |
Uložení | vpředu napříč |
Zdvihový objem (cm3) | 1799 |
Kompresní poměr | 10,5 : 1 |
Vrtání x zdvih (mm) | 81,0 x 87,3 |
Převodovka | šestistupňová manuální |
Poháněná kola | přední |
Podvozek | |
Vpředu | vzpěry MacPherson |
Vzadu | vlečená ramena, zkrutná tyč |
Brzdy vpředu | kotoučové s vnitřním chlazením, 282 mm |
Brzdy vzadu | hydraulické kotoučové, 260 mm |
Pneumatiky vpředu | 225/45 R17 89V |
Pneumatiky vzadu | 225/45 R17 89V |
Výkon a spotřeba | |
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) | 103 / 140 v 6300 ot./min. |
Točivý moment (Nm) | 174 v 4300 ot./min. |
Výkon/hmotnost (k/t) | 110,7 |
0-100 km/h (s) | 8,9 |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 205 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 8,8 / 5,5 / 6,7 |
Objem nádrže (l) | 50 |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka (mm) | 4255 |
Šířka (mm) | 1765 |
Výška (mm) | 1460 |
Rozvor náprav (mm) | 2620 |
Provozní hmotnost (kg) | 1265 |
Celková hmotnost (kg) | 1750 |
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg) | 1400 |
Hmotnost přívěsu brzděného (kg) | 500 |
Zavazadlový prostor (l) | 415 - 1352 |
Ceny | |
Základní cena modelu | 399 900 Kč |
Základní cena test. verze | 489 000 Kč |