autoweb.cz > Honda > Honda Beat: CR-Z na lehko
Honda Beat: CR-Z na lehko
Před třemi roky se v Londýně představila studie malého roadsteru Honda, nazvaný Beat. Mluvilo se tehdy o všem možném, většina lidí v konceptu viděla jen otevřenou verzi chystaného kupé-hatchbacku, který se nedávno stal Hondou CR-Z. Beat je však mnohem vc, má vlasatní historický odkaz a podle magazínu AutoExpress také vlastní budoucnost. Na trhu se má objevit v roce 2013. Přestože článek mezi konkurenty zmiňuje Mazdu MX-5, s cenou hluboko pod půl milionu bude auto stát spíš proti Renaultu Wind.
Podle AutoExpressu sice dvoumístný roadster vyjede na platformě CR-Z, ta ale bude zkrácená, stejně jako přední a zadní převisy auta. Měl by tak vzniknout stroj ještě lehčí a obratnější. Na rozdíl od původního Beatu z devadesátých let dostane nové auto motor vpředu a pohon předních kol.Honda prý při konstrukci zužitkuje v široké míře technologie vyvinuté pro svou motocyklovou divizi. Namísto manuální převodovky dostane Beat první dvouspojkové ústrojí v automobilu Honda, odvozené od techniky motocyklu VFR1200F. Pod kapotu zamíří čtyřválce nové generace, které Japonci představí příští rok. Zatím však nevíme, zda má Beat pohánět motor o objemu 1,3 litru, nebo větší patnáctistovka.
Zdroje z Hondy prý vyloučily hybridní verzi, ale AutoExpress nepodal žádné další vysvětlení. Důvodem mohou být vyšší náklady na instalaci elektromotoru a sladění jeho chodu s pracovní křivkou motoru spalovacího, stejně jako vysoká hmotnost takového systému. Auto kadopádně dostane pouze stop-start.Původní Honda Beat se prodávala v Japonsku mezi lety 1991 a 1996. S délkou 3,3 metru patřila mezi kei cars, nejmenší vozy, které japonský daňový systém zvýhodňuje. Měla proto motor o objemu 660 krychlových centimetrů (největší, jaký legislativa dovoluje) s výkonem lehce přes šedesát koní (rovněž povolené maximum). Na rozdíl od plánovnaého nového beatu si však staré auto vezlo motor uprostřed a pohánělo jím zadní kola.
autoweb.cz