autoweb.cz > Holden > Holden VF Monaro: náklady na vývoj a Camaro jej dál nepustí
Holden VF Monaro: náklady na vývoj a Camaro jej dál nepustí
Vzpomenete si ještě na Holden Monaro z minulé dekády? V Evropě jste si jej oficiálně pořídit nemohli, ve Spojených státech se však prodával jako Pontiac GTO a v Británii bylo k mání pod značkou Vauxhall, přičemž Top Gear ho svého času nazval nejlepším muscle carem.
Ty doby jsou však dávno pryč, kupé bylo na všech trzích nahrazeno čtyřdveřovým sedanem Commodore a nic nenasvědčovalo tomu, že by se dvoudveřová varianta mohla vrátit. Vyhlídky nejsou o moc lepší ani dnes, nové Monaro v podobě počítačového návrhu však existuje.
Ve svém volném čase se o něj postarali Peter Hughes a Simon Gow, návrháři značky Honden, kteří na něm potají pracovali v kooperaci se studiem Dsine International. Automobilka se za boční aktivity svých zaměstnanců evidentně nestydí a ústy své mluvčí potvrdila, že za designem skutečně stojí její lidé. S výrobou to však bude poněkud horší.„Projekt byl realizován mimo pracovní dobu našim týmem designérů, plány na produkci však neexistují,“ cituje Andreu Matthews automobilová příloha australského deníku The Sydney Morning Herald. Nejproblematičtější jsou prý náklady spojené s vývojem Monara, navíc ve Spojených státech (velmi důležitého odbytiště) by se mohl vůz dostat do křížku s mezičasem oživeným Chevroletem Camaro.
Přesto však firma Dsine International nadále zkoumá potenciál auta a na svém facebookovém profilu naznačuje, že pokud by našla schůdnou cestu, výrobě Monara se bránit nebude.
Miro Mihálik, zdroj: Drive