HN R200 Non-Fiction (2015): pocta 130 RS představena, stojí na základech Audi R8

Legendární eRko má nástupce, z mladoboleslavské továrny však nepochází. R200 je soukromou iniciativou obdivovatelů původní sériové i závodní Škody.

Oficiální technické parametry tvůrci reinkarnované Škody 110 R Coupé a jejího ostrého soutěžního derivátu 130 RS neuvádí, není však komplikované dohledat je. Ačkoli se můžou finální čísla dynamiky pochopitelně mírně lišit, data první generace Audi R8, které se stalo základem nového českého supersportu, lze pořád nalézt poměrně snadno.

Podle nich má vůz s označením RS200 Non-Fiction uprostřed podélně umístěný atmosférický vidlicový osmiválec o objemu 4,2 litru spojený se šestistupňovou manuální převodovkou. Pohonná jednotka má maximální výkon 430 koní při 7900 otáčkách za minutu a nejvyšší točivý moment 430 newtonmetrů vrcholí v rozmezí od 4500 do 6000 otáček.

Protože jsou nové vnější panely auta vyrobené z hliníku a kostra původního vozu je ze stejného materiálu, předpokládáme, že hmotnost automobilu 1635 kilogramů byla přibližně zachována a to znamená čas akcelerace z 0 na 100 km/h za 4,6 sekundy a nejvyšší rychlost kolem 300 kilometrů v hodině.

Za design vozu vystaveného až do 11. května v pražském centru DOX je odpovědný Petr Novák, který změnil své jméno na Novague a netají se svou velkou náklonností k původním mladoboleslavským strojům ze 70. let. Škodu 110 R považuje za skutečnou legendu a 130 RS je podle něj vůz s nejpovedenější karoserií poválečného období v Československu.

Vývoj a stavba automobilu probíhala ve společnosti Kovovýroba Hoffmann, kterou v tomto projektu zastupuje její ředitel Marek Hoffmann. Ten slibuje malosériovou produkci, a pokud vás zajímají reference, o kvalitu bychom se nebáli. Jednak tato společnost spolupracuje s automobilkami Bentley, Volkswagen či Volvo a navíc jsme se na R200 byli podívat a musíme uznat, že jeho zpracování je bez ohledu na subjektivně vnímaný design špičkové.

Ačkoli je cenovka „dvoustovky“ oficiálně neznámá, mluví se o částce 6 až 7 milionů korun. Jestli se výroba skutečně rozjede, záleží pochopitelně na případných objednávkách, pokud se ale zájemci najdou, firma i kvůli velkému podílu ruční práce nevyrobí více než dvě auta měsíčně. Kolik jich nakonec vznikne, záleží rovněž na poptávce v zahraničí, nepředpokládá se ale, že by jich mohlo být více než 30.

16.4.2015 2:10| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist