autoweb.cz > Volkswagen > Volkswagen Amarok > Hledáte pracovní auto, co se nebojí klasických silnic? Volkswagen Amarok by se vám mohl zalíbit (první dojmy)
Hledáte pracovní auto, co se nebojí klasických silnic? Volkswagen Amarok by se vám mohl zalíbit (první dojmy)
Amarok je jedním z modelu VW, který vás chytne za srdce. Důvod to má prostý. Dokáže si poradit s off-roadovými trasami, uvézt velké množství nákladu, ale taky zvládne cestovat po českých silnicích s grácií a pohodlím. O tom všem může mluvit 830 000 spokojených zákazníků, kteří si předchozí model značky zakoupili. Jak se změnila nová gererace tohoto pick-upu?
Fakt, že vás na první pohled zaujmou horizontální lišty v horní části masky chladiče, do níž jsou integrovány úzké světlomety, je nepopiratelný. Co je ale zajímavější, je prodloužení karoserie o 96 mm na délku, což v praxi znamená, že je delší než jeho předchůdce. I rozvor náprav se prodloužil o 173 mm na 3 270 mm, takže zde máte mnohem více prostoru uvnitř. Stejně příjemné je i zkrácení převisů, takže nájezdy do strmých kopců jdou jako po másle. Ono pohodlí v terénu jsme si vyzkoušeli na zalesněných kopcích ve středních Čechách. A to, co značka VW tvrdí, jen potvrzujeme.
Jelikož se jedná o pracovní pick-up, nejpodstatnější je hmotnostní zatížení, které si Amarok nese docela pěkné. Na korbě uvezete něco kolem tuny, na kouli zase můžete tahat 3,5 tuny.
Nebojí se toho
S tím přímo souvisí i motorizace. V Česku si můžete objednat pouze dieselové varianty, a to 2.0 TDI buď s 125 kW (s 6stupňovým manuálem) nebo 151 kW (též s manuálem, nebo na přání s automatem). Vrcholem nabídky je pak V6 V6 3.0 litru s přímým vstřikováním common rail a s výkonem 177 kW. Samozřejmostí je pohon všech čtyř kol – 4motion a 10stupňová automatická převodovka.
Ani výbav si VW pro Amarok nepřipravil zrovna málo. Volit můžete mezi 5. Vstupní verze nese označení Amarok, nad ní následují Life a Style. Jako rovnocenné vrcholné verze se nabízí výbavové linie PanAmericana (se zvýrazněným offroadovým charakterem) a Aventura (prémiová výbava se silničním charakterem).
Hodně výbav, hodně rozdílů
Výbavové stupně se od sebe celkem dost liší jak v exteriéru, tak interiéru. Například základní verze jezdí na 16palcových kolech, zatímco ta nejvyšší může jezdit až na 21palcových. Je ale nutno podotknout, že ona basic verze Amarok začíná na slušné výbavě už sama o sobě. Sériově se zde dodává digitální panel přístrojů s 8,0“ displejem, displej infotainmentu s 10,1“ dotykovou obrazovkou, multifunkční volant a sedadlo řidiče nastavitelné v 6 směrech. K funkční výbavě patří systémy, jakými jsou zpětná kamera, systém pro sledování okolí nebo tempomat a parkovací senzory. Oproti tomu nejušlechtilejší verze Aventura se od ostatních odlišuje chromovanými kryty vnějších zpětných zrcátek a klik dveří, sportovním ochranným rámem za kabinou lakovaným v barvě karoserie a chromovanými ozdobnými lištami na bočních nástupních schůdcích. Chromovanými prvky je zušlechtěn také zadní nárazník. Nesmí chybět 12“ informační a zábavní systém, audiosystém Harman Kardon s osmi reproduktory. V rámci asistentů nechybí adaptivní tempomat s inteligentním asistentem pro dodržování rychlostních limitů a prostorový kamerový systém.
Technické informace a ceník
Již brzy budeme mít možnost se s novým Amarokem lépe seznámit při redakčním testování, poté vám přineseme hlubší dojmy.