autoweb.cz > Harley-Davidson XL 883L Sportster Superlow
Harley-Davidson XL 883L Sportster Superlow
Snížený Sportster 883 Low jako motorka pro začátečníky figuroval v nabídce H-D celá léta, ale v Milwaukee přesto označují Superlow za zcela nový model. Změn je totiž celá řada. Superlow vznikl na základě tržního průzkumu, podle kterého mnoha zájemcům o Sportster vadil malý akční rádius, rabiátský podvozek a celkový komfort jízdy. Konstruktéři tedy použili důkladněji polstrované sedlo a prodloužili zdvih zadních tlumičů (oproti 883 Low) o 16 mm.
Popsanými úpravami se ale z motorky rozhodně nestalo enduro – výška sedla jen 68 cm nad zemí uspokojí i ty nejsubtilnější jezdce (a jezdkyně). Nová, lehčí kola jsou obuta do radiálních pneumatik Michelin Scorcher, modernější geometrie přední vidlice slibuje lepší chování v zatáčkách a aby si jezdec mohl vychutnat dokonalejší práci podvozku déle, osadili konstruktéři SuperLow sedmnáctilitrovou palivovou nádrží ze Sportsteru 1200 Custom.Sportster plní v nabídce Harley-Davidson roli vstupního modelu do světa ikonických „V-Twinů“ neboli dvouválců do V. Motor o objemu 883 cm3 sice neohromí svými parametry (53 koní a 70 Nm), ale po stránce charakteru nemá obrovitým šestnáctistovkám a sedmnáctistovkám Twin Cam z velkých Harleyů moc co závidět.
Ještě lepší ale je, že změny na podvozku opravdu fungují. Superlow se vede lehce a přesně, bez námahy se překlápí a otočit se s ním na úzké okresce je hračka. Snížený podvozek nabízí překvapivý komfort odpružení (když se naučíte vyhýbat velkým výmolům), ale za cenu malé volnosti náklonu: Stupačky se dotýkají silnice velmi brzy.
Celkově je ale Superlow nesmírně příjemná motorka, která nadchne kromě začátečníků i víkendové hledače zpomaleného času – tím spíše, že pověstná „H-D daň“ se v tomto případě neplatí. Superlow totiž pořídíte za velmi rozumných 204 000 korun.
autoweb.cz