autoweb.cz > Žhavé novinky o autech > Střední Morava > Hankook 12h Brno: Bitvu na Masarykově okruhu ovládla domácí Scuderia
Hankook 12h Brno: Bitvu na Masarykově okruhu ovládla domácí Scuderia
Sobota byla hodně těžká, velký strategický boj. Ze začátku se sice zdálo, že by Porsche přeci jen mohlo být rychlejší, ale nakonec to dopadlo nejlépe, jak mohlo. Jsem moc rád, že jsme před domácím publikem dokázali celkový výkon takhle zhodnotit,“ radoval se z vítězství Josef Král.
Tým Bohemia Energy racing with Scuderia Praha potvrdil pozici hlavního favorita na vítězství. Do páteční části dvanáctihodinového závodu sice Scuderia startovala až z třetího místa, ale brzy se probojovala na první příčku, ze které ji už žádný ze soupeřů během úvodních tří hodin závodu nesesadil.
Startovní rošt sobotní části závodu odpovídal umístění z předcházejícího dne, pražský tým tak do zbývajících devíti hodin vytrvalostní vřavy startoval z pole position. Následovala napínavá bitva, kdy se po celou dobu Scuderia přetahovala o vedoucí pozici se švýcarským týmem Herberth Motorsport. Nakonec se cílovou rovinkou jako první prohnalo pražské Ferrari 488 GT3 a Scuderia Praha si po Mugellu a Spa připsala třetí vítězství v sezóně.
Vítězný tým za dvanáct ostrých hodin obkroužil celkem 321 kol, což odpovídá 1 734 odjetým kilometrům. Vytrvalostní závod neprovázely žádné zásadnější kolize. Pokyn ředitelství závodu, tzv. kód 60, kdy auta musí kvůli problémům na dráze zpomalit na rychlost 60 km/h, zůstal téměř nevyužit.
Stáj RTR Projects nasadila do dvanáctihodinového klání dva vozy, jejichž brněnský příběh se značně lišil. KTM X-BOW GT4, pilotované posádkou v čele s Tomášem Engem, zajelo velmi povedený závod, který vyústil v první místo v kategorii GT4 a 11. místo absolutně.
Druhá posádka, jejíž součástí byla i jediná závodnice na scéně, Gabriela Jílková, se po celou dobu potýkala s celou řadou technických problémů, kvůli kterým nakonec dojela na 6. místě ve třídě GT4 a 27. pozici absolutně. Do závodu přitom startovala z velmi slušné druhé pozice po kvalifikaci.
Poslední závodní auto s českou vlajkou na kapotě patřilo týmu Šenkýř Motorsport. Brněnská stáj poprvé do ostrého závodu nasadila nový vůz BMW M4 GT4. Ve vytrvalostním závodě startovala česko-slovenská posádka po několikaleté pauze a navíc v doposud neozkoušené kategorii GT4. V cíli z toho bylo 18. místo absolutně a 4. pozice v jejich třídě