autoweb.cz > Hamann > Hamann Stallion 911 Turbo
Hamann Stallion 911 Turbo
Až do příchodu Porsche 911 GT2 o 530 koních bylo Porsche 911 Turbo se svými 480 koníky nejsilnější 911 na trhu. Jenže hoši od Hamanna si usmysleli, že to tak nenechájí a představí svou vlastní vizi modelu 911 Turbo. A tak tu máme model Hamann Staniol, ehm… Stallinol… ne, Stallion o slušném výkonu 630 koní.
Inženýři od Hamanna si dali na agregátu 3.6 bi-turbo boxer záležet. Přepracovali výfukové potrubí včetně turbodmychadel, namontovali přímé sání a samozřejmě poladili řídící jednotku.
Bohužel u Hamanna asi ztratili knížku „Jak se stát dobrým aerodynamikem“, jinak se nemohla dostat na střechu ta násoska. Chápeme to u otuněného Peugeotu 206 nebo u rallye auta, u kterého nehraje aerodynamika zas až takovou roli, ale u speciálu, který může jet přes 300 km/h, to působí dost nepatřičně a dětinsky.
Další aerodynamické úpravy už byly provedeny mnohem citlivěji, aby nenarušily celkový design. Přední nárazník dostal karbonové lízátko a zadní spoiler byl jemně přepracován, aby fungoval a pomáhal chladit motor. Asi nejvýraznější změnou jsou tak 20″ trojdílná kovaná kola a křídlové dveře, které trochu nesedí ke konzervativnímu charakteru 911.
Drobná kritika k designovým úpravám je ale vyvážena pohledem do tabulky oficiálních parametrů. O výkonu 630 koní jsme už mluvili. Díky němu, a zejména díky pohonu všech kol, proběhne zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,3 sekundy. Vůz se rozjede na velmi neslušných 359 km/h, ale nebýt toho sosáku na střeše, možná by to bylo i za 360 km/h. Docela by nás zajímalo, co dokáže Hamann udělat s tímto modelem, až v něm bude k dispozici dvouspojková převodovka PDK.
autoweb.cz