autoweb.cz > Ford > Giugiaro postavil svůj vlastní Ford Mustang
Giugiaro postavil svůj vlastní Ford Mustang
Italské designérské studio Italdesign-Giugiaro připravilo jedinečný prototyp Mustangu pro nadcházející autosalon v L.A. Přestože silueta i řada důležitých detailů (tvar malého bočního okénka, lichoběžníková maska, trojité zadní lampy) prozrazuje, že se jedná o Mustang, ani jeden díl karoserie nezůstal původní. Čelní okno, střecha a zadní okno jsou tvořeny obrovským skleněným panelem a dveře se otevírají šikmo nahoru – podobně jako na některých lamborghini a vytuněných fiatech.
Auto je vpředu o tři centimetry širší než originál a směrem k zádi se ještě rozšiřuje, takže v úrovni zadních blatníků je širší o plných osm centimetrů. Ve srovnání se sériovým Mustangem má delší kapotu, zatímco vodorovná plocha mezi zadním čelem a spodní hranou okna prakticky zmizela.
Normálních pět set koní
Studie by měla být víc než jen pojízdná. Má totiž mechaniku běžného Mustangu GT, jehož motor V8 4,6 l byl ale pro tuto aplikaci doplněn o kompresor a vstřikovače paliva z Fordu GT. Díky přímým filtrům se nadechuje volněji než v běžném Mustangu a sportovní výfuk mu dovoluje i pořádně vydechnout. Výkon 500 koní je zajímavý, i když nijak ohromující. V poslední době se tohle číslo stalo pro upravené mustangy normou.
Sportovní podvozek Ford Racing slibuje dynamičtější povahu než v případě houpavé sériové verze. Oranžový interiér připomíná něco mezi vnitřkem Focusu ST a kravským hřbetem. Protože správný americký showcar potřebuje pořádná kola, jezdí Giugiarův Mustang na dvacítkách s pneumatikami 275/40 vpředu a dokonce 315/35 vzadu.
„Mustang Giugiaro jezdí stejně dobře, jako vypadá“, chlubí se Fabrizio Giugiaro. „Dal jsem mu pořádně do těla na silnicích za Turínem a můžu říct, že tohle auto stálo za třicet tisíc hodin krve, potu a slz, které jsme do něj vložili.“
autoweb.cz