Geely Emgrand EC7 – Crash test Euro NCAP

Číňané se polepšili a již jejich auta nejsou zesměšňovanou ostudou v hodnocení nárazových zkoušek Euro NCAP. K dokonalosti jim ale chybí ještě dlouhá cesta.

Od posledních propadáků, kdy se čínské vozy během nárazových zkoušek podle evropských standardů bortily, jako by byly vyrobeny z pudinku, urazily výrobci velký kus cesty a na testovaném sedanu Geely EC7 je to vidět. Sice auto zaznamenalo nedostatky v některých oblastech, ale čtyři hvězdičky jsou už slušný výsledek.

Geely má ale stále problémy s pevností a tuhostí. Kabina pro posádku sice zůstala stabilní, ale A-sloupek se posunul o 21 mm a především došlo k posunutí volantu o 74 mm proti řidiči. Také se zbortil prostor kolem pedálů a nohy řidiče by pravděpodobně byly silně zasaženy. Brzdový pedál se posunul o 176 mm proti noze a spojka o 67 mm nahoru. Velkým rizikem jsou prý i tvrdé kontury na palubní desce a sloupku řízení.Nicméně za boční náraz si čínské Geely EC7 odnáší velmi dobré hodnocení a auto nezaváhalo. Jen náročnější boční náraz na sloup odhalil slabiny v  ochraně hrudníku řidiče. Ochrana krční páteře při nárazu zezadu je ale v  pořádku.

Geely EC7 ale velmi dobře ochrání dětské pasažéry, za jejich ochranu dostal čínský výrobek 80 % bodů. Ochrana chodců je pak lehce podprůměrná. Geely EC7 má v základu stabilizační systém a připomínače pásů na všech sedadlech. V základu je i omezovač rychlosti, ale ten nefunguje podle kritérií Euro NCAP a nebyl zahrnut do hodnocení.

24.11.2011 11:00| autor: Dalibor Žák

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist