autoweb.cz > crash testy aut > Geely Emgrand EC7 – Crash test Euro NCAP
Geely Emgrand EC7 – Crash test Euro NCAP
Od posledních propadáků, kdy se čínské vozy během nárazových zkoušek podle evropských standardů bortily, jako by byly vyrobeny z pudinku, urazily výrobci velký kus cesty a na testovaném sedanu Geely EC7 je to vidět. Sice auto zaznamenalo nedostatky v některých oblastech, ale čtyři hvězdičky jsou už slušný výsledek.
Geely má ale stále problémy s pevností a tuhostí. Kabina pro posádku sice zůstala stabilní, ale A-sloupek se posunul o 21 mm a především došlo k posunutí volantu o 74 mm proti řidiči. Také se zbortil prostor kolem pedálů a nohy řidiče by pravděpodobně byly silně zasaženy. Brzdový pedál se posunul o 176 mm proti noze a spojka o 67 mm nahoru. Velkým rizikem jsou prý i tvrdé kontury na palubní desce a sloupku řízení.Nicméně za boční náraz si čínské Geely EC7 odnáší velmi dobré hodnocení a auto nezaváhalo. Jen náročnější boční náraz na sloup odhalil slabiny v ochraně hrudníku řidiče. Ochrana krční páteře při nárazu zezadu je ale v pořádku.
Geely EC7 ale velmi dobře ochrání dětské pasažéry, za jejich ochranu dostal čínský výrobek 80 % bodů. Ochrana chodců je pak lehce podprůměrná. Geely EC7 má v základu stabilizační systém a připomínače pásů na všech sedadlech. V základu je i omezovač rychlosti, ale ten nefunguje podle kritérií Euro NCAP a nebyl zahrnut do hodnocení.