Fotogalerie: Jaguar F-Type a jeho předchůdci

Jaguar F-Type nepřišel ke své kráse jen tak z ničeho nic. Přebral ji po svých předchůdcích, kterými se můžete nyní pokochat.

Během testování nového Jaguaru F-Type se nám naskytl pohled na jeho přímé předchůdce. Bohužel nás za jejich volanty nikdo nepustil – není divu, každý z vystavených kousků má hodnotu kolem 1 000 000 liber! A kdyby se něco přihodilo, takovou částku by člověk nesplatil snad za celý život. Jistě, že jsou auta pojištěná, jejich historická hodnota je však nevyčíslitelná. Takže jsme se překrásnými Jaguary kochali raději jenom z dálky.

DOPORUČUJEME: Příběh úspěchu: Jaguar (*1922)

Rod závodních Jaguarů započal roku 1951 Jaguar C-Type, který vyhrál Le Mans hned při své premiéře a podruhé napřesrok. K vítězství jej dotlačil řadový šestiválec o objemu 3,4 litru a výkonu 205 koní, ale především také revoluční přístup ke konstrukci karoserie, kterou formoval v aerodynamickém tunelu geniální Malcolm Sayer.

V závodních úspěších pokračoval Jaguar D-Type z roku 1954, který Le Mans vyhrál až následující rok a další dva poté. Lehce pozměněnou mechaniku převzal od předchůdce, včetně kotoučových brzd na všech kolech a velkého důrazu na aerodynamiku. Ta si vyžádala kupříkladu i přepracování motoru – suché mazání snížilo jeho výšku a tím i čelní plochu vozu. I díky těmto úpravám se D-Type o výkonu 254 koní rozjel až na 278 km/h. Soudobá Ferrari se přehoupla „jen“ lehce přes 250 km/h, a to na dlouhé rovince Mulsanne znamenalo obrovskou ztátu.

DOPORUČUJEME: Jaguar F-Type na okruhu

Jaguar E-Type na úspěchy předchůdců ve velkých závodech nenavázal, místo toho však sklízel úspěchy na poli obchodním. Kromě toho, že byl rychlejší než srovnatelná konkurence, stál jenom polovinu peněz. A navíc, což uznal i samotný Enzo Ferrari, Jaguar E-Type bylo překrásné auto. Jím také navždy zůstane.

2.5.2013 6:30| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist