autoweb.cz > Ford > Ford zahájil výrobu tříválce EcoBoost
Ford zahájil výrobu tříválce EcoBoost
Litrový tříválec s přímým vstřikováním a s turbem vytáhl Ford letos už několikrát. Po premiérách a předběžných informacích začíná v Kolíně nad Rýnem výroba jednotky, která nahradí konvenční šestnáctistovky pod kapotami většiny modelů až po C-Max. Jako první dostane motor 1.0 EcoBoost počátkem příštího roku evropský Ford Focus.
Nový EcoBoost bude zatím k dispozici ve dvou verzích. Slabší motor pošle převodovce až sto koní při průměrné spotřebě pod pět litrů na sto kilometrů (a emisích 109 g/km). Silnější motor bude mít 125 koní a k nim 170 newtonmetrů, s overboostem krátkodobě dokonce dvě stě. Jeho spotřeba by se měla držet na hranici pěti litrů na sto (emise 114 g/km).Přirozeným prvním trhem pro malý tříválec je Evropa a Focus se pro jeho premiéru hodí jen o málo méně než Fiesta. Ford kupodivu o menším z aut v souvislosti s litrovým EcoBoostem zatím vůbec nemluví, zato jím slibuje osadit velký C-Max. Fiesta téměř jistě přijde na řadu také, protože tříválec bude i pod kapotou chystaného MPV B-Max, které stojí na podvozku Fiesty.
Ford Focus fotogalerie – vše co potřebujete vidět
Evropa bude litrové jednotce prvním, ne však jediným trhem. Brzy po nastartování nové linky za víc než dvě miliardy korun v Kolíně se motory začnou montovat také v Rumunsku, a pak se výroba začne roztahovat po světě. Ford slibuje stavět až 1,3 milionu litrových ecoboostů ročně. Do jakých modelů je chce montovat, neříká, musíme zatím vystačit se spojením „další vozy Ford po celém světě“.
Martin Plaštiak