Ford Transit Custom: podrobnosti, fotky, informace

Nová generace velepopulární dodávky pomalu míří na světové trhy. Tento globální produkt teď koupíte skoro všude - od San Franciska po Peking.

Nový ​Ford Transit Custom trochu mění pohled na praktické dodávky. Přináší totiž velmi odvážný design a podle toho, jak na obrázcích vypadá interiér, se mu asi v kvalitě žádný konkurenční produkt zatím nemůže rovnat. No, uvidíme, až si ty plasty a knoflíky osaháme, nicméně pokud to bude vypadat tak jako třeba ve Focusu nebo C-Maxu, bude to v pořádku. Ford tvrdí, že všechny povrchy budou snadno udržovatelné a odolné.

Ford Transit Custom ale musí hlavně dobře sloužit, ne jen dobře fungovat. K dispozici jsou prozatím dva rozvory a dvě délky karoserií. Standardní verze má ložnou plochu dlouhou 3 metry, prodloužená 3,4 metru. Obě ale pojmou 3 europalety natěsnané na sebe, i když u té prodloužené budete mít přeci jen trochu více místa k manipulaci.

Vybrat si můžete také s velkého množství konfigurací. Stačí vám tři sedačky vpředu a velký kufr? Nebo potřebujete ještě jednu vyjímatelnou řadu sedaček? Či snad chcete autobus s třetí řadou sedadel a kapacitou 3+3+2+řidič? Všechno je možné, stačí hezky poprosit u dealera Fordu a zatřást měšcem. Krátký Transit Custom jinak pojme až 6 kubíků nákladu, prodloužená verze pak dokonce 6,8 krychlového metru.Ford slibuje i revoluci v oblasti jízdních vlastností a ovladatelnosti, takže se dočteme o zesíleném podvozku a podobně. Vás ale patrně bude zajímat hlavně spotřeba a motory. Pod kapotou je čtyřválcový diesel 2.2 TDCi o třech verzích. Ty dosahují spotřeby od 6,6 litru na 100 km v  kombinovaném cyklu. Všechny verze mají šestistupňový manuál VMT6, který je odvozen od převodovky ve Fordu Mondeo. Má snížené třecí ztráty a  prošla úpravou, které mají pomoci vyšší spolehlivosti.

Motory mají následující parametry: Začíná se na 100 koních a 310 Nm, následuje verze 125 koní a 350 Nm a nejsilnější model má výkon 155 koní a točivý moment 385 Nm. Otázkou bude, co s akcelerací a hlavně pružností udělá delší stálý převod, který Ford použil kvůli snížení normované spotřeby a  emisí… Motory mají ale nová turba, kompresní poměr snížený na 15,5:1 a  mají delší rozpětí otáček, v nichž dosahují nejvyššího točivého momentu.Ford se také věnoval přepracování přední a zadní části vozu, které trpí na drobné městské kolize. Díky tomu by měly být opravy rychlejší, jednodušší a tím pádem levnější. Také by se to mohlo projevit do nižších sazeb pojistného.

Ford dále uvádí, že prototypy ujely asi 5 milionů testovacích kilometrů a dokonce 400 000 kilometrů se současnými zákazníky Transitů. Odolnostní testy nového Transitu Custom se skládaly z „testu Autobahn“, kdy auto dva měsíce jezdilo maximální rychlostí na dálnici (nebo na okruhu pro simulaci rychlého dálničního provozu).

Opakem pak byly zkoušky v městském provozu s rozjezdy, zastavováním, týráním spojky v kopcích a podobně. Ford tak odladil systém stop/start, nastavení spojky a brzd a také převodovky. Podobné zkoušky se pak zaměřily na převodovku a spojku, kdy testovací jezdi úmyslně s autem zacházeli neurvale.

Následovaly také obvyklé vytrvalostní testy pod plným zatížením nebo s přetížením, aby se vyzkoušela odolnost ložisek, náprav a brzd. Pozornosti neunikly ani zámky dveří. Na jejich testování jsme se mohli podívat i na videu.

25.7.2012 6:30| autor: Dalibor Žák

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist