Ford Streetka

Se svou vyrýsovanější sestrou Sportka tvoří nejzajímavější dvojici v řadě nejmenších fordů, ale ani s výbornými jízdními vlastnostmi, citlivým chováním a špičkovým řazením nemá mezi malými roadstery na růžích ustláno.

Když budete chvilku sledovat cvrkot na ulici a dívat se, který malý kabriolet kolem vás projede nejčastěji, Streetka to zatím určitě nebude. Na bohatších trzích Evropy možná existuje nějaké bájné místo, kde je prostor i pro jiné značky, ale u nás se zdá, že když se při domácí poradě řekne malý kabriolet, druhý den se automaticky běží pro Peugeot 206 CC. Ano, má obrovskou výhodu pevné sklápěcí střechy a řidičkám se líbí, ale zvláště v jeho případě to neznamená, že by to měla být vaše první volba, pokud hledáte auto hlavně pro kvalitní svezení. 

Streetka vám sice ani s nataženou střechou nenabídne tak útulné útočiště před mrazem, větrem a deštěm a s hmotností výrazně vyšší než u odlehčené Sportka také nemá výkonu nazbyt, ale na druhou stranu dokáže výborně pracovat s tím, co má. Její osmiventilová šestnáctistovka dává výkon 95 koní, má optimistický zvukový projev a hlavně výbornou pružnost, se kterou se nezahlcuje ani v těch nejnižších otáčkách. A jestli znáte z jiných aut ten pocit, kdy co nejvíce odkládáte přeřazení nebo podřazení, protože vám nikdy nevyjde tak dobře, jak byste chtěli, budete si tady připadat jak v sedmém nebi.

Pětistupňová převodovka z Pumy totiž nemůže být lepší a spolu s ideálně umístěnými pedály pro meziplyny budete řadit při sebemenší příležitosti, a to ze dvou důvodů; jednak proto, abyste udrželi motor ve vyšších otáčkách a za druhé proto, abyste si to užili ještě jednou. Hliníkovou páku s hlavicí o velikosti golfového míčku sice máte zhruba u záhybu kolena, ale když spustíte ruku z volantu, skončíte přímo na ní. V kulise jemně cvaká s neuvěřitelnou přesností a každý kontakt s ní je opravdovým pohlazením.

To samé platí i pro řízení, se kterým můžete přední kola vodit po silnici s precizním odhadem. Podvozek se na rozbitém povrchu chová i na šestnáctipalcových kolech dobře a jeho mírnou nedotáčivost můžete v ostrých nebo utahujících se zatáčkách jednoduše vyvažovat ubíráním plynu.

Interiér je jednoduchý a volant bez polohování může někoho na první pohled odradit, ale se stavitelnou sedačkou není problém najít dobrou polohu. Organické kontury palubní desky jsou stejné jako v základním Ka a při pohledu na ně vás může napadnout, že to možná nebyla náhoda, když se před mnoha lety účastnilo Ka velké reklamy na film Men in Black.

Pro složení nebo natažení střechy je třeba vystoupit z auta, ale po několikerém opakování vám celý postup zabere kolem dvaceti sekund. Jízda bez střechy je mnohem příjemnější s malým plexisklovým deflektorem, který se montuje mezi dva široké bezpečnostní oblouky za sedadly a který nijak nepřekáží ve výhledu a přitom funguje velmi dobře. S vytaženými okny se dá jet hodně rychle a přesto není uvnitř turbulence nijak velká.

To jediné, co Streetce opravdu vadí, je její vysoká cena, která v základní verzi s CD přehrávačem začíná na 639 tisících. Provedení Elegance za 715 tisíc už zahrnuje kožené vyhřívané sedačky a klimatizaci, ale v téhle cenové relaci už jí na paty šlape kdeco, a nejen ještě hračkovitější Smart Roadster nebo klasicky krásný Fiat Barchetta.

Marek Nastoupil

Měření a technické údaje

Naměřené hodnotyFord Streetka
0-100 km/h (s)12,1
Motor
Konstrukce1599 cm3
Zdvihový objem (cm3)1599
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)70 kW/550 ot./min
Točivý moment (Nm)135/4250 ot./min
Nejvyšší rychlost (km/h)173
Spotřeba paliva (l/100 km)7.9
Rozměry a hmotnosti
Provozní hmotnost (kg)1136
Zavazadlový prostor (l)0.1
Ceny
Základní cena modeluod 639 000 Kč
10.5.2004 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist