Aston Martin MPV: Také James Bond potřebuje vozit děti do školky…
autoweb.cz > Ford > Ford S-Max > Ford S-Max 2.0 TDCi Bi-Turbo 210k Vignale (2017): Expresní kočár
Ford S-Max 2.0 TDCi Bi-Turbo 210k Vignale (2017): Expresní kočár
Dynamika 9
Chování na silnici 9
Provozní náklady 9
Praktičnost 10
X-Factor 9
Celkové hodnocení 9.2
Radosti
- Silný a zároveň relativně úsporný motor
- Pohodlný a talentovaný podvozek
- Vnitřní prostor a variabilita uspořádání
- Adaptivní tempomat přepínatelný do pasivního režimu
Starosti
- Pohon všech kol nedostanete k nejsilnějšímu motoru
- Cena rozhodně není nejnižší
Mezi velkoprostorovými automobily bychom jenom těžko hledali více pohledné auto než Ford S-Max. Tedy to je alespoň můj osobní názor, se kterým jistě nemusíte souhlasit, jelikož každý máme svůj vkus. Jenom se ale na něj podívejte – nevypadá snad jako by Aston Martinu z oka vypadl? Připomínání nápadně podobného designu modrého oválu s britskou značku může být otřepané klišé, alespoň v případě pětidveřového liftbacku, ale když tak vypadá mini dodávka…
V luxusní výbavě Vignale pak podle mého vypadá S-Max ještě o kousíček lépe. Samozřejmě to nejlepší se ukrývá uvnitř, jelikož více než o exteriérových doplňcích je Vignale především o výbavě, která vás bude rozmazlovat.
Interiér
Kožené sedačky s vyhříváním, odvětráváním a masáží, nepřeberné množství bezpečnostní elektroniky, kvalitně hrající audio… Přestože se prvotřídních materiálů jako od německé velké trojky nedočkáte, kvalita zpracování je pěkné a celkově je v interiéru moc hezké pobývat. Podobně jako nedávno testovaný Ford Mondeo také S-Max nově dostal multimediální systém SYNC 3. Je přehlednější, jednodušší hezčí, rychlejší, zkrátka celkově o hodně lepší.
Vnitřní prostor je opravdu bohatý. Prostřední řadu sedadel jde navíc posouvat a za každých okolností nabídne hodně místa, zadní řada je potom spíš na děti, ale je dobře přístupná díky chytrému sklápění sedadel. Kufr je v pětimístném uspořádání enormní, po sklopení sedaček dostanete i rovnou plochu, se sedmi místy ale musíte počítat s titěrným prostorem.
Pohon a spotřeba
Vignale může pohánět jen to nejlepší z nabídky. Tenhle kousek jezdil s vrcholným turbodieselem 2.0 TDCi Bi-Turbo o výkonu 210 koní a točivém momentu 450 Nm, se kterým je S-Max příjemně rychlé auto. Dynamika je na MPV vskutku výjimečná, ovšem nedostanete pohon všech kol, pokud byste po něm toužili, pouze se slabším naftovým motorem o výkonu 180 koní.
„Ford S-Max je
s motorem 2.0 TDCi Bi-Turbo
vyjimečně rychlé MPV.“
Šestistupňová dvouspojková převodovka je jedinou volbou. Upřímně si nedokážu v tomto druhu auta představit nic jiného než automat, takže proti tomu žádná kritika. PowerShift přitom řadí rychle a rozjíždí se hladce, což hezky ladí s příjemně kultivovaným chodem motoru. Spotřeba je vzhledem k výkonům také velmi slušná – po městě za 6,3 l/100 km sice jezdit nebudete, spíš do osmi litrů, ale mimo město se legálním tempem dostanete všude za 7,5 litrů. Rychlejší jízda zhruba třicet nad limit pak znamená spotřebu devět litrů.
Ovladatelnost
Fordy všech velikostí platí za velmi dobře ovladatelná auta, nejinak je tomu i v případě S-Maxu. Podvozek je stabilní, přilnavý a překypuje takovým tím blaženým pocitem, že pod vaší zadnicí pracuje. Zároveň ale vyhoví i běžnějším životním situacím než je krouhání zatáček, jelikož je v první řadě příkladně poddajný a komfortní.
Zběsilé dodávky aneb když si pošťák Pat chce vyrazit na Nordschleife
Články o autech | vydáno 21. 6. 2016
Řízení s variabilním převodem je velmi přesné a ostré, čehož si všimnete hlavně na sněhu, kdy jsou reakce předních kol na pokyny volantu místy až přehnané. Škoda otupělé zpětné vazby, bohužel dnes už to jinak jde jen těžko. Alespoň že se tu dobře sedí a řidičskou pozici si nastavíte opravdu široce – žádný předklon jako v dodávce nečekejte, spíš rozvalení jako v gauči u televize. Celkově se mi S-Max řídil paradoxně příjemněji než Mondeo, a to nejen tímto ležérním stylem, ale i pokud jde o radost z řízení.
Verdikt
Jedna celá dva milionu, a to ještě bez mnohých příplatků, je dost vysoká cena, ale Ford S-Max 2.0 TDCi Bi-Turbo Vignale si ji obhájí. Upřít mu nelze bohatý vnitřní prostor, šikovnou variabilitu a slušnou spotřebu, pokud budeme brát čistě praktickou stránku věci, atraktivní vzhled, neobvyklá dynamika a skvělá ovladatelnost vám pak zahrají na emoce. Jestliže jsou přesně tohle atributy, které musí vaše nové auto splňovat, Ford S-Max vám dokonale vyhoví. Opravdu mě nenapadá žádné příbuzné auto, které by umělo tolik podobných věcí tak dobře. Snad jedno…
Volkswagen Caravelle 2.0 BiTDI 204 k dlouhý rozvor (2016)
První jízda | vydáno 21. 4. 2016
Měření a technické údaje
Motor | |
---|---|
Konstrukce | řadový čtyřválec |
Palivo | motorová nafta |
Rozvod | DOHC |
Plnění | přeplňování turbodmychadly |
Uložení | vpředu napříč |
Zdvihový objem (cm3) | 1997 |
Kompresní poměr | neuvedeno |
Vrtání x zdvih (mm) | neuvedeno |
Převodovka | šestistupňová dvouspojková |
Poháněná kola | přední |
Podvozek | |
Pneumatiky vpředu | 235/50 R18 Continental WinterContact TS850P |
Pneumatiky vzadu | 235/50 R18 Continental WinterContact TS850P |
Výkon a spotřeba | |
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) | 154 / 210 v 3600 |
Točivý moment (Nm) | 450 v 2000 - 2500 |
Výkon/hmotnost (k/t) | 112 |
0-100 km/h (s) | 8,8 |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 218 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 6,3 / 5,1 / 5,5 |
Objem nádrže (l) | 68 |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka (mm) | 4796 |
Šířka (mm) | 1916 |
Výška (mm) | 1655 |
Rozvor náprav (mm) | 2850 |
Provozní hmotnost (kg) | 1883 |
Celková hmotnost (kg) | 2575 |
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg) | 750 |
Hmotnost přívěsu brzděného (kg) | 2000 |
Zavazadlový prostor (l) | - / 2020 |
Ceny | |
Základní cena modelu | 629 900,- (1.5 EcoBoost 160 k Trend - akce) |
Základní cena test. verze | 1 013 990,- (2.0 TDCi Bi-Turbo 210 k Titanium) |
Cena testovaného vozu | 1 202 990,- (2.0 TDCi Bi-Turbo 210 k Vignale) |