autoweb.cz > Ford > Ford Ranger > Ford Ranger Wildtrak 3.2 TDCi (2013)
Ford Ranger Wildtrak 3.2 TDCi (2013)
Dynamika 7
Chování na silnici 8
Provozní náklady 7
Praktičnost 8
X-Factor 9
Celkové hodnocení 7.8
Radosti
Překvapivá spotřeba, stylový vzhled, velká praktičnost…
Starosti
…která při každodenním používání občas zakulhá, automatická převodovka
Nedokáži zastřít, že mám pro velké pick-upy slabost. Ryzí pracovní stroje mne lákají, líbí se mi, že jsou stvořeny proto, aby především oddaně sloužily a na nic si příliš nehrály. Ford Ranger Wildtrak je však v tomto ohledu možná trochu jiný. V jádru je to stále pracant, který se však převlékl do pohodlnějšího oblečení.
Dostal do vínku stylový vzhled, ale aby byl při každodenním používání o něco civilizovanější, také spoustu výbavy. Nechybí elektricky ovládaná okna, duální automatická klimatizace, vyhřívané čelní sklo a sedačky, 18″ kola, parkovací kamera, polokožené čalounění nebo navigace. K pohodové atmosféře na palubě samozřejmě patří i šestistupňová automatická převodovka (příplatek 30 250 korun), kdyby jen řadila jemněji a nenechávala motor i při jemném povelu plynovým pedálem zbytečně vytáčet. Po většinu času jsem ji musel raději ovládat manuálně a za účelem plynulejšího rozjedu startovat na dvojku.
Od kapotou se usadil nejsilnější pětiválcový turbodiesel o objemu
Nejen spotřeba napoví, že se na běžných silnicích Wildtrak cítí mnohem lépe, volnější tempo mu totiž svědčí více. Podvozek je sice naladěn na pick-up relativně tvrdě, ale není nepohodlný a nerovnosti zvládá dobře, občas se ale nepříjemně pohupuje v podélném směru. Jednoduše nezapře, že je to utilitární auto, hluk se přenáší do karoserie ve větším množství, ale na pracovní pick-upy je Wildtrak kultivovaný a rány charakteristické pro rámovou konstrukci jsou docela konejšivé.
Korba má praktickou uzamykatelnou roletu a velkou ložnou plochu, jako klasický zavazadlový prostor je však díky velkým rozměrům paradoxně méně použitelná.
Nedělám si iluze, že většinu času stráví tento Ranger ve městech. Důraz na styl tomu jen nasvědčuje. Královský rozhled z kabiny a schopnost přejíždět příčné prahy tvořené z kruhových profilů bez jakéhokoliv zpomalování jsou užitečné schopnosti v městské džungli. Tady se ale projeví menší zádrhel v praktičnosti.
Ačkoliv korba s uzavíratelnou roletou slibuje královské přepravní schopnosti, slušela by jí možnost dělení na menší segmenty. Drobná zavazadla jako aktovky s notebookem lze vložit za přední sedačky (jak je zvykem spousty řidičů), ale ve chvíli, kdy jsem vezl pasažéry z letiště a zavazadla musela do „kufru“, uvítal bych, kdyby v rozměrné korbě nepoletovala ze strany na stranu. Také přepravu delšího kusu nábytku (aniž by vyčuhoval ven z korby) zvládne kdejaký kombík lépe. Komu ale nevadí náklad naházený na hromadu, toho omezovat nic nebude, jinak si totiž na prostor jak na korbě, tak uvnitř kabiny stěžovat nelze.
V repertoáru Fordu Ranger Wildtrak samozřejmě nechybí ani jízda terénem. Přiřaditelný pohon všech kol, redukční převodovka a asistent sjíždění svahů jsou vítanými pomocníky, brodivost až 800 mm také přijde vhod, ale dramatické chvilky při průjezdu zmáčeným polem eliminovat příliš nedokáží. Jistý díl viny nesou silniční pneumatiky, ale v extrémním terénu, který je pro takový Range Rover procházkou růžovou zahradou se Wildtrak popíchá hned o první trní.
Když už nemůže mít inteligentní rozdělování točivého momentu, alespoň pokročilejší forma protiprokluzu by pomohla. Z auta je však cítit větší potenciál, možná šlo v mém případě jen o smolnou schodu podmínek. Jedno větší úskalí jízdy v terénu tu ale je – přes všechny okrasné prvky na karoserii se nesnadno umývá, bahno zaleze na místa, odkud se ho jen těžko zbavuje.
Verdikt
Ford Ranger Wildtrak nelze brát příliš vážně jako pracovní stroj, přestože mu část schopností, jak těch terénních, tak těch praktických zůstala. Přestože se mi velmi líbí a dokázal mne očarovat, trochu postrádám smysl jeho existence. Jako pracovní vůz si jej dokáži představit v roli služebního auta nějakého outdoorového obchodu nebo seriálové pobřežní hlídky, kterou svým zbarvením docela připomíná. V soukromých rukách ale spíš jako hračku pro velké hochy (milionová cenovka je přeci jen trochu moc). Pro odvážnější možná i jako netradiční a stylovější alternativu k velkým městským SUV. Mně by se v této roli rozhodně zamlouval.
Měření a technické údaje
Motor | |
---|---|
Konstrukce | řadový pětiválec |
Palivo | nafta |
Plnění | přeplňování turbodmychadlem |
Uložení | vpředu podélně |
Zdvihový objem (cm3) | 3196 |
Vrtání x zdvih (mm) | 89,9 x 100,7 |
Převodovka | šestistupňová automatická |
Poháněná kola | všechna čtyři |
Podvozek | |
Brzdy vpředu | kotoučové, 302 mm |
Brzdy vzadu | bubnové, 295 mm |
Pneumatiky vpředu | 265/65 R18 |
Pneumatiky vzadu | 265/65 R18 |
Výkon a spotřeba | |
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) | 147 / 200 v 3000 |
Točivý moment (Nm) | 470 v 1500 - 2750 |
0-100 km/h (s) | 10,4 |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 175 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 12,4 / 8,6 / 10,0 |
Objem nádrže (l) | 80 |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka (mm) | 5359 |
Šířka (mm) | 1850 |
Výška (mm) | 1815 |
Rozvor náprav (mm) | 3220 |
Provozní hmotnost (kg) | 2158 |
Celková hmotnost (kg) | 5950 |
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg) | 750 |
Hmotnost přívěsu brzděného (kg) | 3500 |
Zavazadlový prostor (l) | 1549 x 1560 x 511 mm |
Ceny | |
Základní cena modelu | 587 455 Kč (v akci 493 559 Kč) |
Základní cena test. verze | 1 070 850 Kč |