autoweb.cz > Ford > Ford Ranger > Ford Ranger přijíždí ve speciální edici Thunder. Vznikne pouhých 4 500 kusů
Ford Ranger přijíždí ve speciální edici Thunder. Vznikne pouhých 4 500 kusů
Ranger Thunder, který bude v Evropě nabízen v počtu pouhých 4 500 vozů, se vyznačuje exkluzivním ztvárněním interiéru i exteriéru a pohání ho motor Ford Bi-Turbo 2.0 EcoBlue o výkonu 213 k a točivém momentu 500 Nm. Sériově je spřažený s 10stupňovou samočinnou převodovkou. Nový model vychází z oblíbené varianty Ranger Wildtrak.
Model kombinuje šedý lak Sea Grey s exkluzivními černými 18palcovými koly z lehké slitiny a přední maskou, zadním nárazníkem, ochrannými prvky, uložením mlhových světlometů, aerodynamickým ochranným rámem za kabinou a klikami dveří vyvedenými v černém odstínu Ebony.
Na masce chladiče a rámu za kabinou se objevují červené detaily, zatímco přední dveře na obou stranách i zadní víko nákladového prostoru čelo zdobí emblémy „Thunder“ s trojrozměrným efektem. Logo „Ranger“ dostalo matně černou povrchovou úpravu.
Sériově dodávané LED světlomety i zadní sdružené svítilny mají tmavé rámečky. Ranger Thunder standardně nabízí rovněž ochrannou vložku korby a rolovací kryt, což jsou u zákazníků Rangeru často žádané položky. Novinkou ve výbavě je praktická posuvná dělící přepážka nákladového prostoru.
Čtěte také: Test Ford Ranger Raptor: Evropské mládě amerického dravce
V komfortním a atraktivním interiéru čekají na zákazníky sedadla s kombinovaným čalouněním kůže/vinyl v odstínu Ebony a kontrastními červenými emblémy „Thunder“. Na volantu, sedadlech, palubní desce i dalších místech se objevují červené švy. Standardně dodávané černé vkládané koberce pak kontrastují s červeně podsvícenými prahovými lištami.
Pod kapotou Rangeru Thunder pracuje výkonný vznětový motor Bi-Turbo 2.0 EcoBlue, přeplňovaný dvěma sériově zapojenými turbodmychadly. Menší z nich zlepšuje odezvu motoru a průběh točivého momentu v nízkých otáčkách, zatímco při vyšších pístových rychlostech se uplatní větší dmychadlo, které pomůže agregátu dosáhnout maximálního výkonu.
Desetistupňová samočinná převodovka již prokázala svoje přednosti v tak rozmanitých modelech, jako jsou Ford F-150 a Ford Mustang. Vyznačuje se širokým rozpětím převodů a schopností adaptace na provozní podmínky v reálném čase. Pro každou situaci tak dokáže zvolit nejvhodnější převodový poměr z hlediska dynamiky, kultivovanosti a hospodárnosti.
Terénní potenciál Rangeru Thunder je podpořen vyzkoušeným systémem pohonu všech kol. Hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 dle cyklu WLTP začínají na 9,1 l/100 km, respektive 239 g/km. Cena Fordu Ranger Thunder pro ČR je 1 210 480,- Kč bez DPH.