autoweb.cz > Ford > Ford Transit > Ford představuje terénně zaměřené Transity s outdoorovým stylingem
Ford představuje terénně zaměřené Transity s outdoorovým stylingem
Nový Transit Trail a Transit Custom Trail jsou určeny k nasazení v náročnějších provozních podmínkách. Transit Custom je ve variantě Trail vybaven mechanickým samosvorným diferenciálem, zatímco Transit Trail je dostupný s inteligentním pohonem všech kol.
Transit Custom a Tourneo Custom v novém provedení Active pak cílí zejména na soukromé i firemní zákazníky s mnohostranně aktivním životním stylem. Vyznačují se specifickými ochrannými prvky karoserie a na přání mohou být vybaveny mechanickým samosvorným diferenciálem. Exteriér ve stylu SUV dodává těmto modelům na vizuální přitažlivosti, současně však přispívá k praktické využitelnosti mimo zpevněné komunikace.
Nové modely Ford Transit Trail a Transit Custom Trail osloví zejména provozovatele, které jejich práce často zavede mimo asfaltové silnice. Vyznačují se robustním vzhledem a zvýšenou schopností pohybu v terénu.
Spodní části nárazníků i bočních panelů karoserie jsou opatřeny přídavnými černými ochrannými prvky. Rozměrný nápis „Ford“ na matně černé masce chladiče uděluje modelům Trail cílevědomý a neohrožený vzhled, jenž koresponduje s jejich všestranným zaměřením. Celkový dojem podtrhují specifická 16palcová kola z lehké slitiny a loga „Trail“ na předních dveřích. Transit Custom Trail lze objednat se střešními ližinami a postranními nášlapnými plochami.
Čtěte také: Ford Ranger přijíždí ve speciální edici Thunder. Vznikne pouhých 4 500 kusů
Transit Trail s pohonem předních kol a Transit Custom Trail jsou sériově osazeny mechanickým samosvorným diferenciálem. Pro Transit Trail lze objednat také inteligentní pohon všech kol. Mechanický samosvorný diferenciál byl vyvinut ve spolupráci se specializovanou společností Quaife. Automaticky přenáší hnací sílu na to kolo, jež má v daném okamžiku lepší trakci.
Transit Trail a Transit Custom díky tomu suverénně zvládají nezpevněné silnice, šotolinové cesty i kluzký povrch. Elektronický stabilizační systém byl přeprogramován takovým způsobem, aby se samosvorným diferenciálem hladce spolupracoval. Stejné technické řešení Ford uplatnil již ve sportovních modelech Focus RS, Fiesta ST a Focus ST z divize Ford Performance a jeho přítomnost nemá žádný negativní vliv na spotřebu paliva a emise CO2.
Transit Trail je k dispozici také s inteligentním pohonem všech kol. Tento systém technicky vychází z varianty se zadním pohonem a v závislosti na aktuální situaci může poslat až 50 procent hnací síly na přední nápravu.
Inteligentní pohon všech kol je v Transitu Trail podporován také přepínatelnými jízdními režimy Kluzký povrch a Bláto/Koleje. Režimy zvyšují jistotu ovládání vozu v různých podmínkách a přepínají se ovladačem na palubní desce. Inteligentní pohon všech kol disponuje funkcí AWD Lock, po jejíž aktivaci se hnací síla dělí mezi přední a zadní kola v pevném poměru 50:50.
Modely Trail disponují rozšířenou vnitřní výbavou včetně celokoženého čalounění sedadel, klimatizace a vyhřívaného čelního okna. Standardně se taktéž dodávají elektricky sklopná zpětná zrcátka nebo automatické světlomety.
Transit Custom Trail bude k dispozici v karosářských variantách Van, Kombi Van a Kombi, o celkové hmotnosti 3 000 až 3 400 kg a ve dvou délkách rozvoru náprav. Transit Trail bude k dispozici v několika délkách rozvoru a ve variantách Van, Kombi, Podvozek s jednokabinou a Podvozek s dvojkabinou, vždy o celkové hmotnosti do 3 500 kg.
Všechny modely Transit Trail a Transit Custom Trail mají pod kapotou moderní vznětový motor Ford 2.0 EcoBlue s nejvyšším výkonem 96, 125 nebo 136 kW (130, 170, 185 k). V případě Transitu Custom Trail může být motor ve všech třech variantách výkonu doplněn o 48V mild-hybridní technologii, která ukládá energii ve formě elektřiny a využívá ji ke snížení spotřeby paliva.