autoweb.cz > Ford > Ford Mondeo > Ford omladil Mondeo. Nově pořídíte i hybrdní kombík
Ford omladil Mondeo. Nově pořídíte i hybrdní kombík
Nové Mondeo Hybrid kombi zpřístupňuje přednosti hybridního pohonu i zákazníkům, kteří potřebují větší přepravní kapacitu. Použitá hnací soustava umožňuje v mnoha provozních scénářích jízdu na tichý a úsporný elektrický pohon, přitom však zachovává dojezd a svobodu tradičního spalovacího motoru.
Mondeo Hybrid může jezdit i v čistě elektrickém režimu. Zejména při popojíždění v městském provozu nabízí tichý a mimořádně hospodárný provoz. Zvolená koncepce hybridního ústrojí eliminuje obavy z nedostatečného dojezdu a nevyžaduje dobíjení baterie z externího zdroje.
Řídicí software hnacího ústrojí nyní zajišťuje plynulejší akceleraci i efektivnější využití točivého momentu zážehového motoru. Hnací soustavu Fordu Mondeo Hybrid tvoří speciálně vyvinutý zážehový motor 2,0 l, který pracuje v Atkinsonově cyklu, elektromotor sloužící jako podpora spalovacího motoru a generátor, jenž umožňuje rekuperační dobíjení kapalinou chlazené, recyklovatelné lithium-ion baterie o kapacitě 1,4 kWh, uložené za zadními sedadly.
Celkový výkon hybridní soustavy činí 138 kW (187 k), kola jsou poháněna přes automatickou převodovku s plynule měnitelným převodem. Rekuperací lze zachytit až 90 procent energie, která se při zpomalování či brzdění jinak ztrácí. I díky tomu nabízí Mondeo kombi HEV mimořádně nízkou spotřebu paliva. Očekávané hodnoty jsou 4,4 l/100 km, respektive 101 gramů CO2 na kilometr.
K úspornější jízdě řidičům pomáhají rovněž podpůrné systémy jako ukazatel Smartgauge, který usnadňuje sledování spotřeby paliva a elektrické energie; řízení s elektrickým posilovačem; a elektrický pohon klimatizace, chladicí soustavy a podtlakových systémů, který výrazně snižuje zatížení motoru.
Nová karosářská varianta kombi nabízí zavazadlový prostor o objemu 403 litrů v základní konfiguraci a až 1 508 l po sklopení zadních sedadel. Pod podlahou zavazadelníku se nachází další úložný prostor. Mondeo Kombi HEV tak představuje jednu z nejatraktivnějších nabídek v segmentu hybridních manažerských vozů – navíc často finančně výhodnější než hybridní automobily nižších tříd.
Velmi zajímavou výhodu nabízí Mondeo HEV pražským řidičům: může totiž po zaplacení velmi nízkého registračního poplatku zdarma parkovat kdekoli na modrých i fialových parkovacích zónách. Svému majiteli přitom hybridní Mondeo nabízí stejnou záruku jako ostatní varianty tohoto modelu, tedy pět let nebo 120 000 km.
Do Mondea poprvé přichází technicky pokročilý vznětový motor 2.0 EcoBlue. K dispozici bude ve třech variantách:
- 88 kW (120 k), předpokládaná spotřeba paliva od 4,5 l/100 km a předpokládané emise CO2 od 120 g/km;
- 110 kW (150 k), hodnoty od 4,7 l/100 km, respektive 120 g/km;
- 140 kW (190 k), hodnoty od 4,9 l/100 km, respektive 130 g/km;
Ke splnění přísných požadavků emisní normy Euro 6d Temp motoru pomáhá integrované sání s leštěnými povrchy kanálů, turbodmychadlo s nízkou setrvačností a vysokotlaké přímé vstřikování, které je ještě preciznější, tišší a pohotovější než dříve. Redukci emisí NOx zajišťuje sériově montovaný systém selektivní katalytické redukce. Varianty 110 kW a 140 kW bude možné kombinovat s novou osmistupňovou samočinnou převodovkou.
V nabídce nadále zůstává zážehový motor 1.5 EcoBoost o výkonu 121 kW (165 k) s integrovaným sběrným potrubím a vodním mezichladičem stlačeného vzduchu. Má spotřebu paliva od 6,4 l/100 km a emise CO2 od 147 g/km.
Designové změny na exteriéru i v interiéru posilují prémiové vyznění všech tří karosářských variant a současně přinášejí výraznější vizuální odlišení výbavových stupňů Titanium, ST-Line Vignale. Zájemcům o Mondeo se nově nabízejí širší možnosti individualizace vozu. K dispozici jsou nové vzory kol z lehké slitiny o průměru 17 nebo 18 palců, stejně jako 19palcová kola v prémiové úpravě třpytivý nikl. Paletu laků karoserie rozšiřují nové odstíny modrá Panther (exkluzivně pro Vignale), šedá Stealth (exkluzivně pro ST-Line) a modrá Urban Teal.
Novinky v interiéru představují nové látky potahů sedadel a nové dekorační prvky ve specifických provedeních pro varianty Titanium, ST‑Line a Vignale. Díky přechodu na prostorově úsporný otočný ovladač samočinné převodovky se na středové konzole vytvořilo více volného místa. Působivost kvality vozu podtrhuje vylepšené dílenské zpracování komponentů mezi středovou konzolou a palubní deskou.