autoweb.cz > Ford Focus ST živě
Ford Focus ST živě
Třetí generace Fordu Focus ST se na stánku postaví po bok slabších verzí auta, jejichž produkční verze se v Evropě objeví vůbec poprvé. ST má pouze dvoulitr o čtyřech válcích, ale bude silnější než minulé auto s dvouapůllitrovým pětiválcem. Agresivní design si vydupali sami zákazníci, uvidíme co na něj řeknou v roce 2012, kdy se auto objeví v showroomech.
Motor s 250 koni by měl být úspornější než stará jednotka. To je hlavní a dost možná jediný důvod, proč starý pětiválec pod kapotou Focusu končí. Byl příliš nenažraný. Fanoušci často vinili z jeho odchodu normu Euro 5, ale pravda je taková, že pětiválec původem od Volva s ní problémy nemá – vždyť pod kapotou Kugy bude sloužit i v příštích letech.Ať už ale stojí za výměnou motoru cokoli, nový EcoBoost je o 25 koní silnější než stará jednotka. S 250 koňskými silami stojí ST na úrovni Meganu RS a daleko překonává Golf GTI. Jen o převodovkách nového ST mnoho nevíme. Koncept má šestistupňový manuál, ale jiné modely Fordu s motory EcoBoost mívají dvouspojkové převodovky Powershift. Uvidíme, zda to bude také případ Focusu ST.
Ford Focus fotogalerie – vše co potřebujete vidět
Nový rodinný hatchback je dalším modelem postaveným v rámci iniciativy One Ford. Jejím cílem není nic menšího než vyvinout celou čadu vozů vhodných pro trhy celého světa bez rozdílu. Týká se to také (prozatím) nejrychlejší verze Focusu, která zamíří nejen na evropské trhy, ale také do Ameriky i Asie. Pro nás to může mít celou řadu výhod, ST by například mohlo být o poznání levnější než dosud. Spolu s rychlým ST se na stánku ukázaly také produkční verze běžného Fordu Focus, který se začne prodávat během několika měsíců.
autoweb.cz