autoweb.cz > autosalon > Autosalon Frankfurt > Ford Focus bude nejúspornější ve třídě
Ford Focus bude nejúspornější ve třídě
Na stánku modrého oválu ve Frankfurtu se představí tři nové motorizace třetí generace Fordu Focus. Všechny tři ponesou nálepku Econetic. Nejúspornější z nich bude diesel o objemu 1,6 litru, který vystačí s 3,4 litru na sto kilometrů. Sekundovat mu bude spořivý litrový tříválec EcoBoost s přímým vstřikováním a turbem, případně stejně vystrojená čtyřválcová šestnáctistovka.
Výhody balíku Econetic se zdaleka neomezí jen na úsporný motor a nápis na pátých dveřích. Auta dostanou stop-start, alternátor se spojkou, který dobíjí přednostně při brzdění, a žaluzie na chladič. Ty se v případě snížených nároků na chlazení zavřou a sníží tak odpor auta.Šestnáctistovka Duratorq TDCI pod kapotou Forcusu Econetic není naprostou novinkou, o novém úsporném Focusu už jsme psali. Podle posledních informací dostane jeho motor 106 koňských sil a papírovou spotřebu 3,4 litru na sto kilometrů. Tomu odpovídají emise pouhých 89 gramů na kilometr. Tato hodnota by měla být na Evropském válčišti nejlepší mezi konvenčními vozy segmentu C, tedy auty poháněnými čistě spalovacím motorem.
Ford Focus fotogalerie – vše co potřebujete vidět
V nižších třídách jsou vozy přirozeně ještě úspornější. Pro důkaz nebudou muset návštěvíci frankfurtského autosalonu příliš daleko – na stejném stánku bude Ford vystavovat také inovovanou Fiestu Econetic. Ta nedostane aktivní žaluzie na chladič, přesto bude s 3,3 litry na sto a 87 gramy na kilometr ještě úspornější než zelený Focus.
autoweb.cz