Lincoln Navigator (2015): místo nové generace jen facelift s downsizingem pod kapotou
autoweb.cz > Ford > ford expedition > Ford Expedition (2015): downsizing postupuje i do nejvyšších pater Fordu, místo V8 je v kurzu V6 turbo
Ford Expedition (2015): downsizing postupuje i do nejvyšších pater Fordu, místo V8 je v kurzu V6 turbo
Po lednové premiéře modernizovaného Lincolnu Navigator bylo pouze otázkou času, kdy americký koncern Ford představí také faceliftovaný výchozí základ, model Expedition. Stalo se tak právě dnes na lokálním autosalonu DFW Auto Show v texaském Dallasu.
Přes 5,2 metru dlouhé SUV je prezentováno jako vůz modelového roku 2015 a kromě nové techniky automobilka decentně přepracovala také exteriér. Chromovaná mřížka chladiče zůstala u tří otvorů, pozměněn však byl tvar lamel a došlo také na modifikaci vnitřní struktury hlavních světel. V novém předním nárazníku se místo mlhovek objevily pasy LED a podobným, i když méně výrazným způsobem byla upravena rovněž záď auta.
V interiéru se objevily dva nové displeje integrované do přístrojového panelu a drobné estetické retuše proběhly také na středové konzole díky integraci multimediálního rozhraní MyFord Touch se sedmisetwattovým audiosystémem značky Sony. Součástí výbavy teď může být třeba radarová detekce vozů pochybujících se v mrtvém úhlu, bezklíčový přístup a startování anebo ambientní osvětlení diodami, novinkou je ale také přepracované řízení s elektrickým posilovačem a za příplatek dodávané adaptivní tlumiče pracující v jednom ze tří dostupných módů (comfort, normal a sport).
Asi největší změnou avizovanou již v úvodu je výměna pohonné jednotky v duchu pravidel downsizingu. Expedition přišel o atmosférický vidlicový osmiválec Triton s objemem 5,4 litru a místo něj se pod přední kapotou objevuje V6 řady Ecoboost o objemu 3,5 litru. Původní agregát spřažený se šestistupňovým automatem měl výkon 314 koní a maximální točivý moment 495 newtonmetrů, parametry nového motoru ve velkém Fordu však automobilka nespecifikovala. Přesto se předpokládá, že bude mít stejných 380 koní a 582 newtonmetrů jako v případě Navigatoru.
Přes všechna aktuální i dřívější vylepšení rozhodně nemůžeme říci, že by Ford Expedition patřil k posledním výkřikům techniky. Třetí generace je ve výrobě od roku 2006, přičemž i ta byla založena na rozsáhle modifikovaném předchůdci ze začátku minulé dekády. Modrý ovlál nicméně na zbrusu novém modelu intenzivně pracuje. Měl by být představen v roce 2016 a jeho základy budou vycházet z nového hliníkového pickupu F-150.