Ford Bronco představuje zhmotnění mokrých snů malých i velkých kluků. S trochou odvahy s ním můžete cokoliv

Bronco v překladu ze španělštiny znamená „drsný“. Samotné slovo se pak v kovbojském žargonu ujalo jako označení pro drsné nebo polodivoké koně, kteří jsou velmi nároční na jízdu. To k vysvětlení samotného loga auta, kde vidíte vyhazujícího koně. A Ford si pro tohle auto nemohl vybrat lepší pojmenování. V reálu je to totiž ještě nezkrocenější hřebec.
1720290747087-1100x618.jpgCelá galerie 58 Zdroj: Sabina Sarkisovová

Baví mě, jak se celkově americká „kultura“, pokud se to dá takto nazývat, dostává postupně do českých luhů a hájů. Ať už se jedná o ježdění na býkovi (mimochodem na Slovensku proběhne národní mistrovství v tomhle sportu), westernové ježdění nebo v rádiích slyšíte moderní americké country (pozn. což je mimochodem fakt dost dobrá hudba). Tak se stejným stylem se konečně stanovuje trend silných, širokých a práceschopných aut. A to i přesto, že se občas nevejdou na české silnice. Díky bohu za to. Aspoň máme o zábavu postaráno.

Krocení divokého koně

Ford Bronco jsme již před rokem krotili v Pístovských mokřadech, takže o něm vlastně už všechno víte, pojďme si spíše říct, jak na vás tohle auto zapůsobí svým neotřelým a originálním charakterem.

Je to tank. Přesně takový, jaký potřebujete na tahání přívěsů, na těžkou práci v terénu, nebo blbnutí v brodech či velmi blátivých oblastech. Málo co se mu vyrovná. Jasně, pokud jste romantičtějšího charakteru, vyberete si verzi Outer Banks. Jste-li z drsnějšího těsta, sáhnete po verzi Badlands, která nabízí víc zábavy v terénu v podobě uzávěrek jak předního, tak zadního diferenciálu, rozpojitelnou přední stabilizační tyč, ochranu pod motorem a rozvodovkou včetně krytu palivové nádrže a předního nárazníku či nabídne vyšší světlou výšku. A za mě je to jediná správná varianta. Obě sice spojuje stejná motorizace, která je pro Bronco v Evropě jediná – motor 2,7 EcoBoost V6, přeplňovaný dvěma turbodmychadly a vybavený přímým i nepřímým vstřikováním paliva, který nabídne 335 koní a točivý moment 563 Nm. A že je sakra mrštný a silný, jak na silnici, tak v terénu. Navíc vám bohatě postačí. Je potřeba nezapomínat na to, že evropská, respektive česká ruka není zcela připravena souznít se silnými a těžkými auty, i když jejich trend je na vzestupu.

U amerik se na spotřebu nehledí

Slyším spoustu z vás, jak si po správně po česku pokládáte otázku „kolik to takhle žere?“. Odpověď je – hodně. Nicméně jak jsem jednou na srazu amerických aut zaznamenala – „nikdy se neptej majitelů amerik na to, jakou má jejich auto spotřebu“. Proč asi –  staré dobré V8 atd. vám spolknou celou výplatu i s alimenty. A u Bronca to není jinak. Je schopno si sáhnout na 15, 17 i 20 litrů/100 km. Logicky, podle toho, co s autem zrovna děláte. Jestli je to jízda po dálnici, kterou mimochodem Bronco zvládá naprosto s přehledem a pohodlně! nebo se zrovna škrábete v čistě kamenném terénu do strmého kopce s uzávěrkami všech diferenciálů. Tohle auto je totiž hlavně pro zábavu. Neslouží jako přemisťovadlo, ale jako zábavný prvek vašeho odpoledne, kdy z „normálního“ auta přesednete do sedla nezkrotného oře a jedete vstříc západu slunce za zvuků amerického country.

Komu se nelíbí, nemá vkus

Je potřeba zmiňovat fakt, že je Bronco neskutečně sexy zvenku? Asi, ne, že. Krabicovitý tvar, doplněný vepředu na kapotě o úchyty, za které můžete něco tahat, nebo vám poslouží jako „střelky“ směru, stejně jako velké logo uprostřed mřížky chladiče rozpínající se do boků do kulatých světel. Velká kola, zadní dveře otvírající se do boků, decentní zadní světla a konečně vyhazující kůň. God dammit (překlad: zatraceně), tohle auto je prostě výjimečné.

Na vnitřek vezmete hadr

A udělá vám radost i uvnitř. To, jak surově čisté je. Jasně, na displeje si prostě musíte zvyknout, i tady musí jít trochu s dobou. Ale jinak na všechno tu máte tlačítka nebo otočné ovladače. Omyvatelné plochy – to, kdyby se vám čistě náhodu dovnitř dostalo bahno (prosím, hlavně ho tam doneste hodně, protože tohle auto to snese a přímo vyžaduje). Uzávěrky diferenciálů jsou uprostřed přístrojovky ovládané gumovými tlačítky. Vše je tu vyvedeno v akcentu oranžových prvků, co jinak rozbíjí jednolitý interiér. Všude máte úchyty, kdybyste se v terénu potřebovali přidržet, nechybí ani milion odkládacích prostorů. Bytelně vyrobené sedačky a nechybí samozřejmě ani volič jízdních režimů, díky kterému si můžete jednoduše otočením zvolit ten pro vás nejvhodnější. Vedle silničních režimů Normální, Eco, Sport a Kluzký povrch jsou zde také speciální G.O.A.T. režimy Bahno/vyjeté, Písek a v případě Bronca Badlands ještě režim Skály a Baja, inspirovaný pouštními závody. V závislosti na zvoleném režimu se mění odezva motoru, převodovky i řízení. Zábava na „jedno otočení zaručena“. Samozřejmě můžete využít i jednodušší variantu dvoukolky či 4kolky (4A, 4H nebo 4L) po zmáčknutí tlačítek právě na otočném ovladači. To, kdybyste prostě jen trochu potřebovali pomoci a nenechávali celé nastavení na autě.

Upřímně, po návštěvě kanadské nepřístupné přírody a debatě s kovboji ohledně aut a jejich jasném názoru ohledně Bronca, Rangeru, 350, 150 a jiných Fordech je naprosto jasné, že Bronco je pro velké hravé duše, a hlavně drsné chlapy. Samozřejmě je i pro křehké ženy s přesahem k westernu, ale to je o jiné debatě.  Jen vy, co jste si tohle auto zamilovali tak, jako já, zavřete oči, až budete pouštět své dolary z peněženky. Protočí se vám panenky. Nicméně s klidným srdcem lze říct, že za to stojí každé penny…

29.9.2024 7:16| autor: Sabina Sarkisovová

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist