autoweb.cz > Ford > Ford B-MAX > Ford B-Max 1.0 EcoBoost
Ford B-Max 1.0 EcoBoost
Dynamika 9
Chování na silnici 8
Provozní náklady 7
Praktičnost 6
X-Factor 6
Celkové hodnocení 7.2
RADOSTI:
Potentní motor a dobře naladěný podvozek; praktický interiér;
STAROSTI:
Vyšší spotřeba; v základním uspořádání nepříliš velký kufr
Ať už jde o pokrevního nástupce Fordu Fusion či nikoli, malá MPV jsou aktuálně v kurzu a nafouklá Fiesta by jen těžko uspěla v tvrdé konkurenci. Ford B-Max proto začíná s nepopsaným listem papíru a unikátní konstrukcí dveří.V interiéru máte díky vysokému profilu hodně místa nad hlavou, na šířku už je to, pravda, horší. Na podvozku Fiesty zkrátka nemůžete čekat prostornost Range Roveru, ale dva dospělí se vzadu usadí naprosto pohodlně. S otevíráním posuvných dveří nebudou mít problémy ani děti, s jejich zavíráním se ale zapotí i dospělí. Madlo je hodně vzadu, ruku navíc musíte nepřirozeně otočit a ještě vyvinout poměrně velkou sílu. Bude tedy lepší, pokud zavírání ponecháte na někom zvenčí.
Za volantem na vás nečeká nic překvapivého, pokud jste se svezli s nějakým novějším Fordem, budete tu jako doma. A pokud ne, čeká vás zápolení s komplikovaným ovládáním palubního systému.
Já osobně jsem mu na chuť stále nepřišel, takže mi nezbývá než doufat, že v rámci faceliftu dojde k výměně za něco intuitivnějšího. Ostatně, u Opelu už jsme se dočkali něčeho podobného v případě Insignie.
Dětskou sedačku připevníte na zadní sedadla během chvilkyPokud patříte mezi praktické řidiče, určitě oceníte šikovný kufr. Ne že by snad byl základní objem 318 litrů nějak ohromující, ale tady možnosti B-Maxu nekončí. Se sklopenými sedadly v poměru 60:40 získáte rovnou podlahu a objem 1386 litrů. Navíc můžete jednoduše sklopit přední sedadlo spolujezdce, takže není problém naložit předmět dlouhý až 2,35 metru.
Pod kapotou byl v našem případě zážehový tříválec 1.0 EcoBoost. V současnosti už můžeme mluvit o dvojnásobném vítězi ankety Motor roku, takže bychom neměli šetřit chválou. Nebo ne?
Záleží na úhlu pohledu, z pohledu dynamiky motoru opravdu nejde moc co vytknout, vždyť jde o nejsilnější motor v nabídce. Z nuly na 100 km/h mu to podle dat výrobce trvá 11,2 sekundy, maximální rychlost činí 189 km/h. Pocitově tomu nemám důvod nevěřit, B-Max ochotně zrychluje i při dálničních rychlostech až k té maximální, čím více ale budete jeho výkonu využívat, tím častěji se budete muset dívat do prázdné peněženky.
Tři válce, jedno turbo, 125 koní a specifický zvukový projevHlavní argument nízkoobjemnových motorů, tedy nízká spotřeba, se u B-Maxe poněkud míjí účinkem. Hlad přeplňovaného tříválce se velkou měrou odvíjí od jízdního stylu, ale k udávané kombinované spotřebě 4,9 l/100 km se mi nepodařilo ani přiblížit. Týdenní průměr byl 7,5 l/100 km, na dálnici si motor vzal přibližně 8,2 l/100 km a vůbec nejníže se mi podařilo spotřebu stlačit na šest litrů. Na Jižní spojce, ustálenou osmdesátkou.
Ať už se ale budete pohybovat kdekoli, oceníte dobře naladěný podvozek. Ford B-Max umí být pohodlný i na rozbitých silnicích, výmoly tlumí bez výraznějších protestů a přitom se nijak výrazněji nenaklání. Společně s dobře naladěným podvozkem koresponduje vyvážené řízení. Je strmé, přesné a v zatáčkách budete přesně vědět, kde máte přední kola. Pochopitelně ale nečekejte něco tak hravého jako je příbuzná Fiesta, pořád jde o rodinné MPV s vysokým těžištěm, v rámci třídy se ale B-Max řadí k těm řidičsky nejzajímavějším autům.A tím se pomalu dostáváme k tomu, kolik za takové auto dáte. První cena Fordu B-Max je 279 990 Kč za motor 1.4 Duratec o výkonu 90 koní s výbavou Ambiente. Pro tu už jsou standardem elektricky ovládaná okna, centrální zamykání nebo systém monitorující tlak v pneumatikách.
My jezdili ve vrcholné výbavě Titanium, která s motorem 1.0 EcoBoost přijde na 390 990 Kč. Ani tato částka nebyla v případě testovaného kusu konečná, navíc měl tempomat (9000 Kč), sadu City Plus (16 100 Kč), Comfort Plus (20 700 Kč), systém KeyFree, příplatkové rádio, metalízu a šestnáctipalcové disky. Výsledná částka se všemi příplatky se v našem případě vyšplhala na částku 479 190 Kč.
Verdikt
Docela dobře vypadá a k tomu slušně jezdí. Další plusové body si můžete připsat pokud často vozíte dětské sedačky nebo starší cestující, v obou případech absenci B sloupku opravdu oceníte. Jen počítejte s ne úplně velkým kufrem, který víkendové potřeby běžné čtyřčlenné rodiny jen stěží pokryje.
Měření a technické údaje
Motor | |
---|---|
Konstrukce | zážehový tříválec |
Palivo | benzín |
Plnění | přeplňování turbodmychadlem |
Zdvihový objem (cm3) | 999 |
Převodovka | pětistupňová manuální |
Poháněná kola | přední |
Výkon a spotřeba | |
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) | 88 kW / 120 k v 6000 ot./min. |
Točivý moment (Nm) | 200 Nm v 1400-4500 ot./min. |
0-100 km/h (s) | 11,2 |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 189 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 6,0 / 4,2 / 4,9 |
Objem nádrže (l) | 48 |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka (mm) | 4077 |
Šířka (mm) | 1751 (2067 včetně zrcátek) |
Výška (mm) | 1586 |
Rozvor náprav (mm) | 2489 |
Provozní hmotnost (kg) | 1279 kg |
Celková hmotnost (kg) | 1760 kg |
Hmotnost přívěsu brzděného (kg) | 750 kg |
Zavazadlový prostor (l) | 318 / 1386 |
Ceny | |
Základní cena modelu | 279 990 Kč (1.4 Duratec) |
Základní cena test. verze | 339 990 Kč (1.0 EcoBoost 100k) |
Cena testovaného vozu | 479 190 Kč |